szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A teljesen új BMW X5 csúcsmodelljében várhatóan az M5 727 lóerős plugin hibrid biturbó V8-as hajtáslánca landol.

A BMW 2018 őszén leplezte le népszerű SUV modellje, az X5 aktuális G05-ös generációját, melynek legfrissebb faceliftes verziója tavaly év elején tűnt fel a színen.

Nyílt titok, hogy már javában zajlik a 6 éves típus utódjának fejlesztése, és erről a G65-ös kódjelű újdonságról szépen lassan egyre több, hivatalosan természetesen meg nem erősített információ szivárog ki.

A Debrecenben gyártandó tisztán elektromos Neue Klassétól eltérően az új X5-ös a belsőégésű- és villanymotoros hajtásokat egyaránt lehetővé tevő CLAR platformra épül.

Az aktuális X5 298 dízel lóerővel 32,9 millió forinton nyit Magyarországon
BMW

Előzetes információk szerint az újdonság többek közt egy 380 lóerő körüli 6 hengeres lágyhibrid turbós benzines változatban, egy 490 lovas plugin hibrid verzióban és egy mintegy 600 lóerős tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz.

A PHEV 19,4 kWh-s akkumulátora mintegy 65 kilométeres elektromos hatótávot tehet lehetővé, a 84,3 kWh-s elektromos X5-öst pedig adott esetben csak 500 kilométerenként kell majd töltőre dugni.

Így fest a faceliftes X5 hátulja
BMW

V8-as erőforrás várhatóan csak a sportos csúcsmodellben, az új X5 M-ben lesz, melynek plugin hibrid biturbó hajtása a nemrégiben debütált 727 lóerős új M5-ből érkezhet.

A prototípusok formájában többek közt Németországban és Spanyolországban is javában tesztelt új BMW X5 hivatalos leleplezésére várhatóan 2026 őszén kerül majd sor.

A jelenlegi BMW X5 M Competition 625 lóerős és alaphangon 59,5 millió forintba kerül
BMW
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!