Az általunk nemrégiben rendesen meghajtott új Ford Mustang 5 literes szívó V8-as benzinmotorral szerelt alapmodellje 446 lóerős teljesítményű, a szintén részletesen bemutatott sportos változat, a vadonatúj Dark Horse pedig 454 lóerőt állít elő egy hasonló erőforrásból.
A Le Mans-ban testközelből megismert abszolút csúcsmodell, a Magyarországon nem kevesebb, mint 160 millió forintba kerülő GTD kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as egysége nem kevesebb, mint 826 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket.
A 900 Nm nyomatékú Mustang GTD tavaly év végén az általunk a kis Toyota GR Yaris-szal meghódított Nordschleifét is megjárta, és a korábbi ígéreteknek megfelelően 7 perc alatti köridőt produkált.

Az akkor nem éppen ideális körülmények mellett elért 6:57.685-ös köridővel azonban nem volt teljesen elégedett a gyártó, így nemrégiben visszatért a tett helyszínére, és tovább faragott az időn.
A Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportkocsijaként ezúttal 6:52:072 alatt ért körbe a Zöld Pokolban.
Mindenképpen megsüvegelendő eredmény, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy a Magyarországon 107,5 millió forinton nyitó Porsche 911 GT3 RS 2022-ben ennél is jobb, konkrétan 6:49.328-as időt produkált.
A Porsche 4 literes 6 hengeres szívómotorja ugyan csak 525 lóerős és 425 Nm-es produkciót ad elő, azonban a 911 GT3 RS mindössze 1,5 tonnát nyom a mérlegen, vagyis 500 kilogrammal könnyebb a Mustang GTD-nél.
