A Renault gyenge elektromosautó-eladásai miatt a cégcsoport egyre inkább a Dacia villamosítására támaszkodik, hogy teljesítse az európai emissziós elvárásokat – írja a romániai economica.net oldal.
Bár a Dacia eddig óvatosan közelítette meg az elektromos hajtás kérdését, a Spring új generációjának fejlesztése most felgyorsult. A Renault 5 alapjaira épülő modell egy MiniDuster-szerű városi SUV lesz, amelyet a kínai ACDC-struktúra és a guyancourti Technocentre együttműködésében terveznek, a végső összeszerelés pedig a szlovén Novo Mestóban történik majd.
A cél, hogy 2026 végétől 2028-ig négy új elektromos Dacia jelenjen meg, a Springgel az élen.
A Spring megjelenése nemcsak a Renault belső stratégiájának része, hanem válasz a feltörekvő versenytársakra is, mint a Hyundai Inster vagy a BYD Dolphin Surf. A Dacia és a Renault között zajló pozicionálási viták miatt a két modell – Spring és Twingo – műszakilag közel áll egymáshoz, de eltérő felszereltséggel és árszinttel kerülhet a piacra.
A Dacia olcsóbb lehet, kevesebb vezetéstámogató rendszerrel és egyszerűbb kivitelben, sőt az LFP-akkumulátor kisebb kapacitású változatát is fontolgatják. A végleges változat még nem ismert, de a cél egyértelmű: a Spring új generációját legkésőbb 2027 tavaszán piacra kell dobni.