Nemrégiben volt szerencsénk rendesen meghajtani a nyolcadik generációs Corvette-et, egész pontosan annak Európában 502-ről 482 lóerőre visszafojtott, 6,2 literes szívó V8-cal szerelt Stingray alapmodelljét.

Chevrolet Corvette Stingray
László Ferenc
Aki ennél komolyabb Vette-re vágyik, annak ott a 679 lovas magas fordulatszámú 5,5 literes szívó V8-cal szerelt Z06, vagy pedig a hasonló lökettérfogatot két turbóval kombináló 1079 lóerős jelenlegi csúcsmodell, a ZR1.
A korábbi hagyományokkal szakítva most először középmotoros Corvette ezenkívül az első kerekein villanymotorral hajtott, 644 lóerős 6,2 literes szívó V8-as hibrid változatban E-Ray néven is kapható.
És a történetnek még nincs vége, ugyanis a Nordschleifén már javában tesztelik a Zora néven emlegetett új topmodellt, mely a ZR1 bivalyerős biturbó motorját az E-Ray villanymotorjaival kombinálja.
A ZR1-nél a hibrid technika miatt ugyan némileg nehezebb lesz a Zora, azonban a teljesítménye várhatóan eléri az 1200 lóerőt.

Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet
Az elképesztő teljesítmény és az összkerék-hajtás kombinációja akár 2 másodperc alatti, villanyautókat megszégyenítő 0-100-as szintidőt eredményezhet.
Viszonyításképp, az E-Ray 2,6, a 376 km/h végsebességű ZR1 pedig 2,4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.

Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet