Az elektromos autók általában városban szoktak brillírozni, ha a fogyasztás kerül szóba, autópályán pedig jellemzően jelentősen megnő az étvágyuk.
Szerencsére azért akad néhány olyan modell, mely 130 km/h tempó mellett is egész szerény fogyasztású. Ilyen például a 118 lóerős és 42 kWh-s aksis elektromos Fiat 500, mely az Auto Bild tesztjét 17,2 kWh-s átlagfogyasztással abszolválta.

Az elsősorban városi használatra szánt kis olasz 0,31-es légellenállási együtthatója nem mondható túl jónak, azonban a relatíve kis homlokfelület és az alig 1,4 tonnás tömeg a jelek szerint megteszi a maga hatását.
Az ezüstérem a 272 lovas és 66 kWh kapacitású Lynk & Co 02-nek jár, mely kompakt crossover 17,3 kWh-s fogyasztást produkált autópályán.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a 299 lóerővel és 77 kWh kapacitású aksival támadó Tesla Model Y Long Range RWD gurulhat fel a maga 17,7 kWh-s fogyasztási értékével.
A negyedik és az ötödik helyezett fogyasztása sem éri el autópályán a 18 kWh-t: a Hyundai Inster 17,8, a Tesla Model 3 Performance pedig 17,9 kWh-s átlagfogyasztást tett le az asztalra.
