Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy évekkel ezelőtti ügy gyanúsítottja is beszélt már arról az emberről, akit letartóztattak a nagybani piacon tartott razzia után.","shortLead":"Egy évekkel ezelőtti ügy gyanúsítottja is beszélt már arról az emberről, akit letartóztattak a nagybani piacon tartott...","id":"20250601_nagybani-piac-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe6ec1b-7fa2-439c-abd9-4c5bddc7d529.jpg","index":0,"item":"f1d02197-b738-41d2-a844-f68a6ede667a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_nagybani-piac-letartoztatas","timestamp":"2025. június. 01. 16:24","title":"Letartóztatták a nagybani piac egyik legnagyobb befolyású vállalkozóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","shortLead":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","id":"20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395.jpg","index":0,"item":"5b25a1e4-0fc3-4e61-b3bc-61639a107710","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","timestamp":"2025. június. 02. 07:33","title":"Extrém magas UV-B sugárzás várható az egész országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"375ff3e1-4908-4b7a-b395-0fe25cafb2a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az operációsrendszer-frissítés az okosóráknál is olyan fontos, mint az okostelefonok esetében. Készül is a Samsung egy igen nagy frissítéssel az óráihoz, azonban ezt a kedvező hírt beárnyékolja egy kevésbé jó értesülés.","shortLead":"Az operációsrendszer-frissítés az okosóráknál is olyan fontos, mint az okostelefonok esetében. Készül is a Samsung...","id":"20250601_samsung-galaxy-orak-szoftverfrissites-one-ui-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/375ff3e1-4908-4b7a-b395-0fe25cafb2a3.jpg","index":0,"item":"7e89342f-2388-4b37-aff6-7272664677c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_samsung-galaxy-orak-szoftverfrissites-one-ui-8","timestamp":"2025. június. 01. 18:03","title":"Samsung órája van? Akkor jó és rossz hírt is kap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b9ca51d-387f-4c18-92e8-230c61adc713","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína 2024 végére már legyártotta a világ legnagyobb szélturbináját, ami évente 100 millió kWh áramot termelhet. A szerkezet egy 185 méter magas monstrum tetejére kerülhet fel.","shortLead":"Kína 2024 végére már legyártotta a világ legnagyobb szélturbináját, ami évente 100 millió kWh áramot termelhet...","id":"20250602_vilag-legnagyobb-szeleromuve-kina-zoldenergia-szelenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b9ca51d-387f-4c18-92e8-230c61adc713.jpg","index":0,"item":"d9c5bdd1-53f2-472a-a9a8-cf95323c3fe9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_vilag-legnagyobb-szeleromuve-kina-zoldenergia-szelenergia","timestamp":"2025. június. 02. 15:03","title":"55 000 háztartást láthat el árammal: Kína megépíti a világ legnagyobb szélerőművét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e8a1074-d63a-43af-911d-37b56d2164a2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A külügyminiszter több okból is köszönetet mondott Putyin külügyminiszterének.","shortLead":"A külügyminiszter több okból is köszönetet mondott Putyin külügyminiszterének.","id":"20250602_szijjarto-peter-szergej-lavrov-telefonbeszelgetes-ukrajnai-haboru-vedelmi-tanacs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e8a1074-d63a-43af-911d-37b56d2164a2.jpg","index":0,"item":"ab565fe5-c4a6-4aeb-ad4e-c1a2cd53dd64","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_szijjarto-peter-szergej-lavrov-telefonbeszelgetes-ukrajnai-haboru-vedelmi-tanacs","timestamp":"2025. június. 02. 17:20","title":"Szijjártó telefonon beszélt Lavrovval a Védelmi Tanács ülése előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak az enyhítések, és tud-e élni velük a szír kormány.","shortLead":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak...","id":"20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78.jpg","index":0,"item":"012f4eb5-bcb6-4d99-af56-8583508d818b","keywords":null,"link":"/360/20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Olyan gyorsan oldják fel a szankciókat, hogy Szíria nehezen alkalmazkodik hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor a Giro d’Italia záró szakaszán megjelent a pápa.","shortLead":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor...","id":"20250601_giro-papa-kerekpar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800.jpg","index":0,"item":"955a3667-85ce-4607-af44-b8924e12619f","keywords":null,"link":"/elet/20250601_giro-papa-kerekpar","timestamp":"2025. június. 01. 19:18","title":"Megállt a Giro mezőnye Rómában, amikor a pápa kiment fogadni őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Kossuth, csalásfaktor, durrdefekt, stricitempó, sóvidék.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc.jpg","index":0,"item":"0710c3dd-6e47-46f8-9bae-38d2b81cc9d4","keywords":null,"link":"/360/20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Krusovszky Dénes hete, amit túlharsogott a mi hetünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ami az automenedzser.hu csapatát illeti, mi mindennek ellene tudunk állni, kivéve talán a kísértést. Nos, pontosan ez történt, amikor egy szép napon egy olyan e-mailt kaptunk, amelyben egy hús-vér Atom tesztelésére hívtak. Nem vagyunk ijedősek, és korábban is hívtak már Atom-nézegetésre, ezért úgy gondoltuk, ha már kísértés, legyen combos: autóba pattantunk, és meg sem álltunk a kiskunlacházi reptérig.
Csupa izom Az Atomról már mindent leírtak, nem is egyszer. Alig fél tonna, ámde csupa izom, nincs benne semmi extra, semmi kontroll, egyedül a brutális erő. A Japánban gyártott motor 240 lóerős, ezt húzták fel 300 lóerőig, igaz, ma már van 500 lóerős V8-as is belőle, ami a Top Gear tesztjén minden riválisát súlyosan megalázta, sőt, versenymotorokat ver le százas sprintjével, amelyhez nem kell 3 másodperc sem.
Ezek az adatok a földi halandó számára jóformán értelmezhetetlenek. Ezért aztán a szemfüles atomosok (akiknél egyébként egy csúcs-Porschét is lehet vezetni) azt találták ki, hogy lassacskán adagolják a gyönyört. A reptér egy elkerített részén csinos kis tesztpályát alakítottak ki, majd lefojtották a motort száz lóerősre. Mit mondjunk, már így is élvezetes élményt nyújtott az Atom, sikerült a mérhetetlenül alacsony súlypontú kocsit kicsit megriszálni. Aztán a tulajdonos picit bökött az egyik gombon, és máris 200 lóerő szabadult fel. Az idő egy pillanatra kibillent, aztán felgyorsult, majd hirtelen megállt – így éreztük magunkat a pályán cikázva. Ezután jött a valós teljesítmény és a 300 lóerő. Ekkor már kiszállt a tulajdonos, és egyedül voltunk kénytelenek megbirkózni, pontosabban megpróbálni megbirkózni az autóval.
Pokoli kísértés Nem véletlenül használják Forma 1-es iskolákban is gyakorló autónak az Atomot: minden, amit a hagyományos úrvezetésről tanultunk, zárójelbe kerül, és vissza kell ülni az iskolapadba. Hármasban is be lehet venni a hajtűkanyart, ám ha nem vigyázunk – a régi vicc szavaival –, csak egyszer. Az Atom bőg, sivít, nyüszít, és közben olyan mellbevágó erővel akarja kitépni előbb a kezünkből a kormányt, utóbb az aszfaltból a csíkokat, hogy minden idegszálunkkal figyelnünk kell, és örök készenlétben kell állnunk. Egy pillanatra sem lankadhatunk, mert az Atom alattomos: ha elkalandozik a figyelmünk, azonnal keresztbe áll, megpördül, vagy könyörtelenül csúszkálni kezd.
Bevalljuk, mi óvatos duhajok vagyunk. Az első 6-8 körben csak kóstolgattuk az Atomot, alig mertük feltenni ötösbe, vagy tövig nyomni a gázpedált. Féltettük az életünket, no meg a pálya széléhez durván közel parkoló autók testi épségét. A pálya egyik egyenes részén ugyanis olyan csábító a gyorsulás, hogy az ember nehezen áll ellen a pokoli kísértésnek: nyomni, nyomni akarja a gázt. Igen ám, csakhogy nagyon hirtelen nagyon közel kerülnek az autók és a vendégsátor, márpedig a hátsókerekes fenevad a gyors fékezésre ABS híján ösztönösen reagál: megállíthatatlanul csúszni kezd.
Szóval, óvatosak voltunk, és csak távoli sarkokban próbálgattuk az Atom erejét. Ott viszont sokféle módon megismerkedhettünk az angol mérnökök tudásával. Pontosabban az angol és német mérnökök tudásával. Merthogy az Atomba tíz fokozatban állítható német Bilstein gátlókat (egészen pontosan: B16 PSS10) építettek be. A lengéscsillapítók egy mozdulattal teszik makrancosan pattogóvá, vagy amerikai cirkálósan puhává az autót. A leggyengébb, de a legerősebb változatot is kipróbáltuk, a gyengében már-már egy Bentley-ben éreztünk magunkat, a legerősebb fokozatban viszont még a tömés is kiesett a fogunkból, miközben majdnem Föld körüli pályára állunk egy-egy úthibánál.
Elszállt egy Atom a szélben Ekkor erőt vettünk magunkon, és nehéz szívvel, de átadtuk a volánt a fotózás bátor feladatát magára vállaló kollegánknak, miután figyelmeztettük, hogy álljon ellen az ördögnek, és ne kísértse Istent a nagy egyenesben. Nem hallgatott ránk. Ezért aztán kis híján múlt, hogy nem vitte el a sátrat és a komplett autóparkot, amire bizonyíték az a nagyjából 60 méteres féknyom, ami még minden bizonnyal sokáig lesz mementó a reptéren.
Miután kiszlalomoztuk magunkat, jött az igazi kihívás: vezetni 200 fölött az Atomot a kifutó betonján. Méghozzá úgy, hogy levesszük a sisakot, és csupán védőszemüvegben toljuk a gázt. Ez a mi esetünkben elég merész vállalkozásnak tűnt, lévén, hogy amúgy szemüvegesek vagyunk, tehát a védőszemüveg felvétele előtt meg kell szabadulnunk saját lencséinktől. Ez nem is volna túl nagy baj, ha nem mínusz 8 dioptriás rövidlátással ajándékozott volna meg minket az az égi hatalom, amely most efféle kísértésekre csábított. Elrebegtünk egy rövid imát, majd bepattantunk az ülésbe.
A fű zöld csíkjait éppenhogy meg tudtuk különböztetni a betontól, így mi ismét csak gyáva nyúlnak bizonyultunk – fotós kollégánkhoz képest mindenképpen. Amint az a képeken és a videón is látszik, ő sokkal nagyobb lendülettel – és persze élesebb látással – teljesítette az istenkísértő feladatot. Az egész program nem tartott tovább egy óránál, de többet tanultunk a vezetésről, mint egy év alatt. Ja, és a pokoli kísértések mellett eláruljuk: az Atom volánja mögött azért láttuk a Mennyet is.