Tíz év után olcsóbb lesz a Budapest-bérlet
Karácsony Gergely szerint azért csökkentik a Budapest-bérlet árát, hogy versenyképes tudjon maradni a Pest vármegyebérlettel.
Karácsony Gergely szerint azért csökkentik a Budapest-bérlet árát, hogy versenyképes tudjon maradni a Pest vármegyebérlettel.
Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel: öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Karafiáth Orsolyának most a kínból, a pulykabuktából, a rejtőzködőből, az apróságokból és a pocóból kellett dolgoznia.
Pár hónappal az önkormányzati választás előtt egymást érik az olyan fővárosi közlekedési ügyek és botrányok, amelyekben éppen Karácsony Gergely főpolgármester lehetséges kihívója, Vitézy Dávid tud avatott szakértőként fellépni. A tömegközlekedési járatritkítás témájában pedig senki által ki nem kényszerített bénázást láthatunk a fővárostól és a BKK-tól, amit betetőzött egy pulykahasonlat.
A fővárosi Fidesz frakcióvezetője Kóka János mocsaras-békás kijelentését is felidézte. Walter Katalin pénteken reagált, azt írta, sajnálja, ha félreérthetően fogalmazott, nem akart senkit bántani.
A cég vezérkara azt mondta, nem piszkálták meg olyan járat menetrendjét, amelynek kihasználtsága hetven százalék feletti.
Fordulat történt a Budapest-bérlet ügyében, mivel a felek nemrég módosították a megállapodást. Ez akár azt is jelenthetné, hogy márciustól akkor sem szűnik meg a bérlet használhatósága a MÁV, a Volán és a HÉV vonalain, ha esetleg addig nem tud megegyezni Lázár János tárcája a fővárossal. A minisztérium szerint azonban Budapest-bérlet biztosan nem lesz márciustól.
Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén lehet majd kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal utazni.
A közlekedési szakember szerint a BKK járatritkítása elhibázott, ezért a rendszert meg kellene javítani. Ebben lenne a főpolgármester segítségére.
A Közlekedő Tömeg szerint konkrét menetrendi tervezetet sem akkor, sem azóta nem kapott, hogy a BKK október végén „informális egyeztetést” tartott a járatritkításokról.
A BKK szerint volt egyeztetés, a szervezet szerint "ilyen egész egyszerűen nem történt”.
Walter Katalin reagált Vitézy Dávid azon állítására is, hogy az intézkedés bevezetését nem előzte meg társadalmi egyeztetés.
Csak úgy érné meg megszüntetni a Budapest-bérletet jelenlegi formájában, ha az állam semmit nem fizetne a fővárosnak a törvényben meghatározott kötelezettségei teljesítéséért – írják.
A BKK szerint január 19-étől a hétfői és pénteki csúcsidőben a megváltozott utasforgalomhoz igazodó menetrend lép életbe.
2023-ban több mint 227 ezerszer buktak le az utasok, a bliccelők kétharmada helyben ki is fizette a büntetést.
A korlátozás szinte egész januárban érvényben lesz.
A 136-os budapesti járat vezetője azt bizonygatta tévesen, hogy az elektromos kerekesszékkel nem is kellett volna felengednie az utast a buszra.
Más-más attitűddel, de egyszerre lett kihívója Karácsony Gergely főpolgármesternek Lázár János és Vitézy Dávid. Bár utóbbi még nem jelentette be, hogy az LMP jelöltjeként ringbe száll-e a városvezetői posztért, máris megindult a kombinálás, kinek okozhatna ezzel nagyobb károkat. Lázár eközben a bérleteket használja gyújtósnak Karácsony ellen.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
A VEKE azt mondja, Lázár javaslata annyiba kerülne, amit nem tud Budapest kifizetni. A Közlekedő Tömeg szerint Lázár arra tett javaslatot, hogy az utasok egy "kormánypárti" vármegyebérlet, és egy "ellenzéki" Budapest-bérlet közül válasszanak.