Orbánnak is odamondott Tarlós rendkívüli sajtótájékoztatóján
A főpolgármester elsősorban Lázár Jánosnak arra az állítására kívánt reagálni, amely szerint a főváros 12 milliárd forinttal tartozik a MÁV-nak, de Orbán Viktor is szóba került.
A főpolgármester elsősorban Lázár Jánosnak arra az állítására kívánt reagálni, amely szerint a főváros 12 milliárd forinttal tartozik a MÁV-nak, de Orbán Viktor is szóba került.
"Orbán Viktor és kormánya láthatóan nem tiszteli a budapestiek napi erőfeszítéseit" – ez áll abban az indítványban, amelyet ellenzéki fővárosi képviselők terjesztettek be, s amely nyomán Tarlós Istvánnak csütörtökre rendkívüli közgyűlést kellett összehívnia.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Tarlóssal való kapcsolatáról, a Századvég-tanulmányok nyilvánosságra hozataláról, Paks II-ről és a BKV-ról is beszélt az ATV-nek.
A budai fonódó villamoshálózat beindításával megszűnik a 18-as villamos Budapesten. Az Indóház.hu szerint a Krisztina körúton a negyvenes évek eleje óta jár a 18-as. Szombattól már más számozással mennek itt a villamosok.
Pénteken jár utoljára a 86-os busz Budapesten. Ebből az alkalomból két nosztalgiajármű, egy Ikarus 180-as és egy Ikarus 280-as busz is közlekedik a vonalon. Akinek nem sikerül elcsípnie, késő este a Bogdáni úti végállomáson mindkét járművet megnézheti, vagy akár le is fotózhatja – közölte a BKV.
Az ország és a főváros vezetőjének találkozása tárcaírásra ihlette szerzőnket, ami nem csoda, ha egyenesen a legilletékesebb helyről hangzott el, hogy Budapest ügye nem anyagiak dolga, hanem az irodalomé.
Tarlós István a fővárosi tömegközlekedés kérdésében "már a miniszterelnöknek se tud engedni", ugyanis nem ért egyet az ezzel kapcsolatos álláspontjával. Szerinte egy esetben lehetne megegyezni és biztosítani a budapesti tömegközlekedést: ha az állam átveszi az agglomerációs járatok finanszírozását; ha nem, nem lesz megállapodás. Kiderült az is, nem azt jelentette be, hogy kvalifikálja magát 2019-re, hanem valami mást.
Az utolsó szó jogán Hagyó Miklós egykori szocialista főpolgármester-helyettes, valamint a fővárosi önkormányzat, a BKV és a DBR Metró egykori munkatársai is ártatlannák vallották magukat hűtlen kezelés vádjában. A vádhatóság szerint legalább egymilliárdos értékű vagyoni hátrányt okoztak a BKV-nak előnytelen szerződéseket kötve.
Kudarccal végződött a főpolgármester próbálkozása, hogy Orbán Viktornál járja ki a BKV hiányzó állami támogatását. A miniszterelnök azt mondta neki, számára "a főváros irodalmi kérdés", ha rajta múlna, egy fillér EU-s forrást sem biztosítana a fővárosnak – értesült kormányzati forrásokból a Népszabadság.
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Drasztikus létszámleépítést hajtanak végre a BKV biztonsági őrei között – értesült az Index. Az 1-es villamoshoz vezető mozgólépcsőket is azért állították le, mert nincs, aki őrizze azokat.
Nem született megállapodás a BKV finanszírozásáról Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester hétfői találkozóján – legalább is így értesült a Népszava. A lap úgy tudja, hogy a három és fél órás találkozóból másfél óra négyszemközt zajlott, majd később Orbán és Tarlós egy-egy kollégája is csatlakozott.
Megugró jegyárak, jelentős dugódíj, éves regisztrációs díj az ingyen utazóknak, kisebb szociális ellátás – a csecsemőtől az aggastyánig az összes korosztály ráfaraghat a minap csendben elfogadott, a BKV finanszírozását a fővárosra lőcsölő salátatörvényre.
Szentpéterváron reagált a főpolgármester arra, hogy a távollétében a kormány egészen más megoldást vert át a parlamenten a BKV finanszírozásával kapcsolatban, mint amit ő szorgalmaz. Akár az agglomerációs közlekedést is leállíthatják.
Akkor fogadta el a suttyomban becsempészett adótörvényt a Parlament, amikor Tarlós István nem tudott ellene tiltakozni. Az új helyzet elég radikális változásokat hozhat az iparűzési adó és a BKV viszonylatában, a Főváros máris aggódik.
Felfüggeszti a BKV az új formaruhák átvételét, amelyekről nemrég egy szakértői vizsgálat megállapította, hogy rosszabb minőségűek és más anyagösszetételűek, mint amit a gyártó vállalt – írja az Origo. Az új ruhák ráadásul alig szellőznek, sőt, viselésükkor az elektromos kisülés veszélye is fennáll.