Eldőlt: szolgáltatásvásárlással pótolják majd a 3-as metrót
Megjelent a határozat a Magyar Közlönyben, amelyben a kormány elvállalta a szolgáltatásvásárlás többletköltségeinek kifizetését. Ez azt jelenti, hogy a főváros nem fog új buszokat venni.
Megjelent a határozat a Magyar Közlönyben, amelyben a kormány elvállalta a szolgáltatásvásárlás többletköltségeinek kifizetését. Ez azt jelenti, hogy a főváros nem fog új buszokat venni.
A ma már saját bőrfestő műhellyel rendelkező László és felesége huszonhét évvel ezelőtt szinte egyik napról a másikra költözött ki Nyugat-Németországba, bőrkárpitos műhelye ma már a német vasúttársaságnak is bedolgozik. A hvg.hu volt képszerkesztője, Iliás-Nagy Katalin jelenleg vándorvásárosként járja a világot. Élményeiről blogol, nekünk pedig ír azokról az érdekes magyarokról, akikkel összehozza a sors.
Habony Árpád cége nagyjából ugyanannyit fizet a BKV-nak a Lokál terjesztési lehetőségéért, mint amennyit korábban Simicska Lajos üzlettársa fizetett azért, hogy a közlekedési társaság területén osztogathassák a Metropolt - tudta meg a Világgazdaság.
Tíz évvel ezelőtt, 2006. július 1-jén állt forgalomba Budapesten az első, 2001-es pályaszámú Siemens Combino Supra villamos, és ezzel hosszú idő után először érkezett új szerelvény a fővárosba. Az évforduló alkalmából a BKV nyílt napot tart a szerelvényeknek helyet adó Hungária kocsiszínben.
Magyar Buszgyártók Szövetsége szerint a magyar cégek képesek kielégíteni a közlekedési vállalatok igényeit.
160 fő utazhat a 356 lóerős gépeken. Utasokat viszont még nem szállít.
A főváros, a BKV és a Metróért Egyesület is cáfolta, hogy a felújításra kiküldött metrószerelvény helyett egy teljes újat küldtek vissza prototípusként az orosz Metrowagonmashtól. A Metróért Egyesület szerint eleve a felvetés értelmetlen, mivel felújításkor a szerelvény minden elhasználódott elemét kicserélik – és ez a 3-as metró esetében majdnem az egész jármű is lehet.
Négy busz és négy trolivonalon vezetnek be szombattól hétvégenként elsőajtós felszállást Budapesten. Ahogy az utasok más járatokon megszokhatták, a sofőr ellenőrzi majd a felszállók jegyeit, bérleteit – közölte a BKK csütörtökön.
Villamospálya-felújítást végeznek a X. kerületi Kozma utcai útátjáróban, ezért egy szakaszon pótlóbuszok fognak járni a 28-as, 28A és 37-es villamosok vonalán.
A BKV szerint félrevezető állítások voltak a 3-as metró felújításáról szóló Népszabadság-cikkben. A lap egyebek mellett azt írta, hogy kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett az eddig kicserélt sínszálak fele. A BKV-nál állítják: csak garantált minőségű sínszálakat építettek be.
A metrófelújítás miatt be kell zárni az üzleteket az 3-as metró vonalán, a Lehel téri állomást teljesen átépítik.
A CAF-villamosok már a budai fonódó villamoshálózat megnyitása óta járnak Budán is, de Dél-Budán még sok peront nem igazítottak az új szerelvényekhez. Ezt a munkát végzik el nyáron a Bartók Béla és a Fehérvári úton, ősszel pedig az Alkotás utcán és a Villányi úton. Szintén ősszel felújítják a Fehérvári út egy részét, valamint átépítik a budafoki kocsiszínt. A tervek szerint 2017 tavaszára végeznének mindennel.
Amikor a BKV kiebrudalta a Simicska Lajoshoz köthető Metropolt, azzal érvelt, hogy a területet mostantól pályáztatják. Na, ezt mostanra el is felejtették, mert júniustól Habonyék új napilapja, az állami hirdetésekből működtethető napi Lokál simán megkapja azt – írja a Népszabadság.
Tarlós István azt mondta, kormányhatározat tiltja azt is, hogy a magyar Mabi-Bustól vegyen buszt az Európai Beruházási Bank hiteléből.
Tarlós lengyel buszokkal akarná pótolni a felújítandó 3-as metrót, de a kormány most közölte, kidolgoznak egy nemzeti buszgyártási stratégiát, és a főváros is vegye ezt figyelembe.
Akár 75 ezer forintot is levonhatnak a buszsofőrök béréből, ha például túllépik a megengedett sebességhatárt, de a rádióhallgatásért is büntetés jár.
Jövő héten utazni lehet éjszakánként Budapesten a 120 éves földalatti kocsival. A nosztalgiatúrára regisztrálni kell.
Az Orbán Viktorral szembefordult vállalkozó ellen újabb támadás indult a fővárosban.