#Budapest

30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút
 

30 évig kísérleteztek, végül 155 éve elindulhatott az első pesti lóvasút

A kötöttpályás távolsági közlekedésben a gőzmozdony sebességével és teherbírásával nem versenyezhettek a lovak a XIX. században, de a városokban más volt a helyzet. Pesten próbálkoztak ugyan gőzüzemű – kávédarálónak becézett – városi vasúttal, de nem vált be. Az első lóvasutat már 1827-ben tervbe vették, de csak húsz évvel később, 1866. július 30-án döcöghetett el az első járat a mai Kálvin tértől Újpestig.

Révész Sándor Révész Sándor








Új képeken a Lánchíd felújítása
 

Új képeken a Lánchíd felújítása

Éjszaka sem szünetel a Lánchíd felújítása: szerda hajnalban közúton, különleges engedéllyel érkezett meg Csepelről az új acélszerkezet első két táblája – írta Facebook bejegyzésében Karácsony Gergely budapesti főpolgármester.

hvg.hu hvg.hu


Már egy autó árát kérik egy garázsért Budapesten
 

Már egy autó árát kérik egy garázsért Budapesten

Budapest felkapottabb részein egy középkategóriás autó áráért kínálják a garázsokat, de a megyeszékhelyeken sem sokkal olcsóbb a fedett gépkocsitároló. Az Otthon Centrum felmérése szerint a garázspiac pörgése elmarad a lakáspiacétól, de a tulajdonosoknak nem kell drasztikus visszaesésétől tartaniuk.

hvg.hu hvg.hu


Budapest anyagcseréje: mit mond el rólunk a saját szennyvizünk?
 

Budapest anyagcseréje: mit mond el rólunk a saját szennyvizünk?

Az ókori rómaiak élénk társasági életet éltek közben, Csokonai Vitéz Mihály versbe foglalta, a Mozart család gyakran levelezett róla, Budának és Pestnek századokon át jelentett óriási kihívást, mi az? A válasz az ürítés. Igen, az alábbi cikknek az emberi végtermék lesz a központi témája, de rögtön hozzá is tesszük: nem a mi fejünkből pattant ki az ötlet. A Kiscelli Múzeum szentelt kiállítást a WC-csészék és a csatornázás kultúrtörténetének.