A Hálózat a Tanszabadságért is kiáll a hermannos tanárok mellett
A Hálózat a Tanszabadságért közleményben jelentette be, hogy csatlakozik a miskolci Hermann Ottó Gimnázium nevelőtestületének és diákjainak felhívásához.
A Hálózat a Tanszabadságért közleményben jelentette be, hogy csatlakozik a miskolci Hermann Ottó Gimnázium nevelőtestületének és diákjainak felhívásához.
Nem a vasárnap, hanem az iskola a legfájóbb áldozat. Tudod már, ugye, mit csinálj magaddal, KDNP? És külön Semjén Zsolt.
Közel kétszázmilliárd forintnyi uniós forrást tervez lehívni a kormány, hogy ezzel javítsák a iskolák állapotát és felszereltségét. Érkezik egy újdonság is, az elektronikus oktatási anyakönyv, ami életünk végéig rögzíti minden tanulmányi eredményünket, így helyettesítheti a bizonyítványt is.
Egy korábbi magyartanárnak nem tetszik, hogy az egyik budapesti iskolában a Légy jó mindhalálig helyett Janne Teller Semmi című regényét adta fel egy pedagógus kötelező olvasmánynak. Felháborodott levelet írt az iskola igazgatójának és Czunyiné Bertalan Juditnak is.
"Szükséges eloszlatni azt a félreértést, hogy a költségvetési támogatás alanyi jogon jár a fenntartónak".
Nem volt zökkenőmentes a köznevelési államtitkár frakcióülésen tartott előadása: egyesek szerint keményen elővették Czunyiné Bertalan Juditot. Fideszes politikusok is morgolódnak, ha szóba kerül a közoktatás, de sokan inkább Czunyiné helyettesét, Áder János húgát, Pölöskei Gábornét kritizálták. A Parlament folyosóin két képviselőről is suttognak már, mint a következő lehetséges államtitkárról.
A köznevelési államtitkár a pedagógusok világnapja alkalmából tájékoztatott. Elmondta, átlagosan 3,4 százalékos béremelésben részesültek a tanárok, és 22 ezren kerültek át közülük magasabb pedagógus fokozatba. Szerinte a tanárok szeretik a minősítést, az önértékelési rendszer pedig az életpályamodell lépcsője. Azt is elmondta, mi az igazság a PÖCS-csel és a BECS-csel kapcsolatban.
Míg pár hónappal ezelőtt nagy dérrel-dúrral jelentették be, hogy Orbán Viktor átrendezi az államtitkári névsort, fejcseréket akar, a nyár végére már lenyugodtak a kedélyek. A miniszterek befeszültek, védik a beosztottjaikat, kirúgások nélkül próbálják rendezni a házon belüli ellentéteket. Több államtitkár viszont a migránsoknak lehet hálás, ha szeptemberben a székében marad. A hatalmi játszmákat imádó kormányfő még okozhat meglepetést.
Az iskolák hetvenöt százalékába már megérkeztek a tankönyvek - mondta Czunyiné Bertalan Judit, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára.
Hétfőn Székesfehérvárra elvitték az első könyvszállítmányt, az államtitkár szerint az idén szeptemberig sikerülni fog minden tankönyvet kiszállítani.
Augusztus 25-ei határidőre minden iskola hozzájut a rendelt mennyiséghez - ígéri a köznevelési államtitkár. A könyvekért szeptember 15-ig kell majd fizetniük a szülőknek.
Rövid időn belül a kormány elé kerül az a stratégiai anyag, amely a kilencosztályos általános iskola lehetőségeit vizsgálja. A kormánydöntés után kezdődhet törvényalkotási folyamat – jelentette be a köznevelési államtitkár.
A végzettség nélküli iskolaelhagyás problémájára kersik a választ a kormánypártok. Azt szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg, tehát a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése nem arról szólna, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában.
A tanév végén szeretnénk olvasóinkkal együtt értékelni a magyar iskolát. Kérjük, ha szülőként, diákként vagy tanárként „érintett”, ossza meg velünk véleményét a tanévről, a Klikről – általában a közoktatásról.
Mit tegyen a tanár, ha jót akar? Épüljön be vagy lázadjon?
A köznevelési államtitkár az M1 reggeli adásában próbálta megmagyarázni, hogy miért lesz jobb, amiért a két évvel ezelőtt bevezetett rendszert most visszamódosítva újra az iskolák osztják szét a tankönyveket.
Három éve Magyarországon kerestek a legkevesebbet a tanárok az OECD-rangsorban, azóta viszont életbe lépett a pedagógus-életpályamodell és az azzal járó bérfejlesztés is. A helyzet azonban valószínűleg nem lett sokkal jobb, a tanárok a magyar értelmiség egyik legkevésbé becsült rétege maradt. A kormányzati sikerpropaganda dübörög, a pedagógusok viszont kimerültek, dühösek, akár sztrájkolnának is.
Megvizsgálja az oktatási kormányzat a tanárok leterheltségét, a kilencosztályos iskolamodell esetében pedig már tanulmányozni kezdték a külföldi példákat, de korai még arról beszélni, hogy mikor születik döntés az ügyben – mondta Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár.
Miközben az oktatásvezetés állandóan a rendszerváltás utáni legnagyobb pedagógusbér-növekedésről áradozik, elfelejtik, hogy volt már ilyen. Ráadásul azt soha nem teszik hozzá, hogy az új rendszer annyit jelenti: jóval több munkáért fizetnek egy kicsit többet.
A köznevelési államtitkár nemrég arról beszélt, hogy ő sem ismeri a kémiai képleteket, de ettől még boldogul. Egy kémiatanár viszont Czunyiné Bertalan Judit nyilatkozatáról megállapította: "egyszerre sugárzik belőle a tudatlanság felsőbbrendű gőgje, a kémiai ismeretek teljes hiánya" és az, hogy nem ismeri a tantervet. De a fő baj az, hogy ezzel leértékeli a reál tárgyak ismertét.