Finnország is Gripeneket vehet
De még ráérnek gondolkodni.
A kecskeméti légibázis fejlesztése miatt kell áttelepíteni a vadászgépeket.
Egy Írországba tartó business jet nem jelentkezett be.
A Gripenek végül kikísérték a gépet az országból.
Az 1956-os forradalom ünnepén mindig előkerülnek a díszszázadok, a történelmi fegyverek. Ha kicsit a díszletek mögé nézünk, kiderül, hogy a helyzet nem lehetne kínosabb: a Magyar Honvédség fegyvereinek jó része még mindig szovjet technika, amelynek lecserélésére nincs pénz. Ezeket az oroszok újítják fel, és ők is képzik ki használatukra a magyarokat. Ami a 3-as metrónál is kellemetlen, az a honvédségnél egyenesen biztonsági kockázat lehet.
A kisrepülő Törökországból tartott Szlovákiába.
A Románia felé tartó gép nem létesített kapcsolatot a magyar légiforgalmi irányítással.
Az államalapítás ünnepén a budapesti központi ünnepségek része volt egy légi- és vízi parádé is, amelyen a Magyar Légierő JAS-39 Gripen köteléke is részt vett.
Egy rendelet szerint az fizet, aki miatt a riasztás történik.
Csütörtök este észleltek a tiltott légtérben kisrepülőket.
Tízévnyi szolgálat után jutottunk el odáig, hogy először használhattak levegő-föld rakétákat a magyar felségjelű Gripenek pilótái. A Légi Fölény 2018 elnevezésű gyakorlat sikeres volt.
Magyarország légterébe Beregsuránynál lépett be szombaton éjszaka az a kisrepülő, amely nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatát.
Baljós bejelentkezésnek indult, lánykérés lett belőle.
A Belarusz Köztársaságba tartó utasszállító nem lépett kapcsolatba a szlovén polgári légiforgalmi hatósággal.
Már Románia légterében sem létesített rádiókapcsolatot a Norvegian légitársaság Boeing 707-es utasszállító repülőgépe, amely Szingapúr -London útvonalon repült, ezért riasztásra kerültek a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjei.
A németországi Riesa-gohlisből tartó gép nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással.
Az utasszállító csak azután vette fel a kapcsolatot a polgári légi irányítással, hogy belépett a magyar légtérbe.
A hazánkban is rendszerben álló vadászbombázó második generációjának számító Gripen E még júniusban végezte el az első repülését, de a légi tesztek csak nemrég jutottak abba a fázisba, hogy szuperszonikus sebességre kapcsolják a gépet.