#HÉV












Szentendre bukta a HÉV-et egy jó időre
 

Szentendre bukta a HÉV-et egy jó időre

Jön a pótlóbuszozás a forróságban, a HÉV pályáját Békásmegyertől kifelé felújítják. Hétköznapokon ugyan jár majd a HÉV, de a városhatáron túl már csak félóránként. Hétvégenként pedig csak a busz marad Békásmegyeren túl.

MTI MTI



Metró- és HÉV-felújítás: pénz, az nincs rá
 

Metró- és HÉV-felújítás: pénz, az nincs rá

A 3-as metró megdrágult felújítását a fővárosnak kell kigazdálkodnia egyéb uniós pályázatainak terhére, a HÉV-eknek mind a pályáját, mind a járműveket szeretnék megújítani, de fedezet egyelőre még nincs rá, a hódmezővásárhelyi tramtrainnel azonban állítják, minden rendben – mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin



Elárulták, hol járnak majd itthon az új emeletes motorvonatok
 

Elárulták, hol járnak majd itthon az új emeletes motorvonatok

A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.

hvg.hu hvg.hu


Indul a nagy HÉV-fejlesztés: Ráckevétől az asztalfiókig
 

Indul a nagy HÉV-fejlesztés: Ráckevétől az asztalfiókig

Noha "5-ös metróként" lett interpretálva a pár napja megjelent felhívás a déli HÉV-ek fejlesztéséről, arra semmilyen garancia nincs, hogy tényleg metrót kapnak a csepeli és ráckevei utasok. Lehet belőle villamos vagy vonat is, de a legvalószínűbb az, hogy nem lesz az egészből semmi. Még a NIF szerint is csak 2019 után történhet meg az első kapavágás. Bármit is hoz ki ideálisnak a majdani tanulmány, addig épp elég kihívás lesz az elöregedett pálya és járműpark fenntartása is.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin