Egy komplett buszgyár hullhat Mészáros Lőrinc ölébe
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
Ritka alkalomnak voltunk szemtanúi szerdán késő este a Lehel téren, amikor a BKV magyar gyártású metrópótlónak szánt autóbuszai közül az egyik ténylegesen metrót pótolt. A 180 busz közül mindössze 5 érkezett meg határidőre, azok is csak alkalmanként, általában késő este merészkednek ki metrót pótolni.
Lassan két év telt el azóta, hogy évi 1000-1200 busz gyártását ígérte a kormány, ennek nagyjából harmadát sikerült teljesíteni. Jó busziparhoz persze innovatív és potens gyártók is kellenének, a hazai szereplők azonban még mindig az Ikarus feltámasztásával vannak elfoglalva.
A BKV azt mondja: a le nem szállított járműveknél "a szerződésnek megfelelően fog eljárni a kötbérezéssel".
A magyarok régiós ellenfele a lengyel Solaris autóbuszgyártó újabb németországi üzletet ütött nyélbe.
Névvita is hátráltathatja az új budapesti metrópótló buszok ügyének rendezését. Az Ikarus Egyedi Kft. az IKARUS vállalatcsoport szerint már nem használhatná ugyanis az IKARUS nevet, és emiatt perre mentek.
180 új buszra kapott megrendelést az Ikarus Egyedi Kft.