Két alapvetően kőolajprofilú céggel olvasztották össze csoporton belül az iváncsai akkugyárat üzemeltető SK On-t februárban. Az egyik ok az akkugyártás finanszírozási hátterének stabilizálása.
Az akkuipart érintő jogszabályok elemzésével mutatja ki Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, hogy miért nem lehet a magyarországi gyártást összehasonlítani a nyugat-európai országokéval. Az alábbiakban a tanulmány főbb megállapításai olvashatók.
A 600 kirgiz vendégmunkás kirúgása azért különös, mert alapesetben épp a vendégmunkásoktól a legnehezebb megválni, mivel munkaszerződéseik határozott időre és feltételekre szólnak. A kirgizek valószínűleg mehetnek haza, a vendégmunkáspiac nem rugalmas, aligha tudja felszívni őket. Viszont jó eséllyel meg kell kapniuk a teljes időre járó fizetésüket. A dél-koreai akkugyártó a leépítés után sem képes rendes fizetésemelést adni a saját dolgozóinak. Közülük is leépíthet, ugyanis a cég úgy kapott a kormánytól munkahelyteremtési támogatást, hogy nem kellett munkahelyszámot vállalnia.
Három halálos baleset is történt a a dél-koreai SK On Hungary iváncsai akkumulátorgyárának építése során az elmúlt másfél évben – közölte a Fejér Vármegyei Kormányhivatal a 24.hu közérdekű adatigénylésére.
A megengedettnél nagyobb zajszennyezést mértek a létesítménynél. Miért nem állíttatja le a hatóság azonnali hatállyal a jogsértő működést? A „Lex Akkugyár” módosításáig vélhetően erre nemigen van lehetősége.
Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten kiderülnek az akkugyári balesetek részletei és megnézzük, mi is a célja a BRICS-ből a C-betűnek.
Bár az Európai Bizottság is vizsgálja a CATL debreceni akkugyárának hatását a vízbázisra, a magyar kormány keresztülviszi akaratát a következmények alapos felmérése nélkül.
Mérgezések sora, áramütés, ismeretlen gázok, kigyulladt gyártósor – ez csak néhány példa azon balesetek közül, amik az utóbbi években történtek a magyarországi akkumulátorgyárakban. Kikértük a kormányhivataloktól az akkugyárakat érintő határozatokat, ezek alapján tártuk fel, mik történtek az elmúlt három évben a Távol-Keletről idetelepült gyárakban. Cikksorozatunk első részében a komáromi és az iváncsai gyárakban történt eseteket mutatjuk be.
A telephely üzemeltetője nem jelentette be a hatóságnak, hogy veszélyes, akár rákkeltő anyagokat tárolnak, és a gyár területén sem rakott ki figyelmeztető táblákat.