Magyar autópályával kötik össze Felvidéket és Erdélyt
Ünnepélyes keretek közt letették az M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki országhatár közötti szakaszának alapkövét a hajdú-bihari és a romániai bihari települések képviselőinek jelentétében.
Ünnepélyes keretek közt letették az M4 autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki országhatár közötti szakaszának alapkövét a hajdú-bihari és a romániai bihari települések képviselőinek jelentétében.
Nem a Közgép konzorciuma építheti az M4-es autópályát a román határig, pedig 25 milliárddal olcsóbb árat ígért, mint a pályázat nyertese.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent két tájékoztató eredmény.
Heteken belül elindul az építkezés az M4-es gyorsforgalmi út M0–Cegléd és Cegléd–Szolnok közötti szakaszán, a beruházás a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ér véget – ezt Bene Ildikó fideszes országgyűlési képviselő jelentette be szolnoki sajtótájékoztatóján szerdán.
A Közbeszerzési Hatóság emberei állítják: az M4 autópálya kivitelezésének vizsgálata során sorozatos jogsértésekre, teljesítésigazolási anomáliákra, de például alvállalkozóként bevont, panamai bejegyzésű társaságokra is bukkantak.
A Közbeszerzési Hatóság több kifogásolható projektet talált, kettő ügyében feljelentést is tett. De jogorvoslati eljárás indult a Volánbusz Zrt.-vel, a Korányi Projekttel szemben, valamint Medgyesegyháza szennyvízcsatorna-hálózatának felújítása sem zajlott problémamentesen.
A Gazdasági Versenyhivatalnak új eljárást kell lefolytatnia az M4-es autópálya egyik szakaszának építésével kapcsolatban, amelyben korábban nem állapítottak meg kartellezést – mondta Csepreghy Nándor miniszterhelyettes, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
A tervek szerint jövőre a kisajátításokkal és a régészeti munkával elkezdődik az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti szakaszának építése – jelentették be Pogácsás Tibor és Czerván György országgyűlési képviselők csütörtökön, Monoron.
Megépül az M4-es autópálya, csak éppen autóútként és várhatóan Simicskáék nélkül. Orbán Viktor most Szolnokon járt és néhány milliárdot otthagyott strandfejlesztésre és kikötőépítésre is.
Sokszor önmagával is ellentmondásba keveredett eddig az M4-es autópálya építkezésének leállítása miatt magyarázkodó kormány. Jávor Benedek rákérdezett az illetékes EU-s szervnél a részletekre, és az EP-s képviselő szerint "a válasz sokkoló".
Lehet még belőle katasztrófafilmekhez díszlet, mert pont olyan 60 milliárdból eddig elkészült vasbeton torzó – írja a Népszabadság az Abony–Fegyvernek közt abbahagyott M4 építése kapcsán. Meg azt, hogy ami a kormányzati szándékból látszik, azzal sok szempontból csak a bajok vannak.
Ebben a hónapban dönt a kormány arról, hogyan folytathatják az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését – ezt Boldog István fideszes országgyűlési képviselő mondta az építkezés helyszínén, Törökszentmiklós határában, egy keddi sajtótájékoztatón. Szerinte kérdés még egyebek mellett az, hogy Abony és Fegyvernek között autóút vagy sztráda legyen.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) két éve készített jelentésében olyan dolgok szerepeltek, amelyek alapján az egész M4-es beruházásról le lehetett volna mondani. Nem kellett volna mást tennie a kormánynak, mint elolvasni – írja a Népszabadság.
A kisgazda parlamenti csoport levélben kérte a miniszterelnöktől, hogy vizsgálják felül az M4-es autópálya építésének leállításáról hozott döntést. Turi-Kovács Béla szerint a leállítás több, közepes méretű várost "foszt meg" a fejlődésétől.
Jogerős az M35-ös autópálya újabb szakaszának építési engedélye. 2016 első negyedévében indulhat a munka – írja a Dehir.hu.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter arra kíváncsi, hogy valóban vizsgálódott-e az Európai Unió csalás elleni hivatala, az OLAF az M4-es autópálya ügyében. Az építkezést a kormány leállította, eddig minden alvállalkozót kifizettek, és a fővállalkozókat is kifizetik.
Szolnokot mindenképpen bekötné a kormány a gyorsforgalmi-úthálózatba, de az M4-es munkálatai egyelőre leálltak. Multinacionális útépítőkkel is tárgyalnak, és Lázár azt sem tartotta kizártnak, hogy a kormány folytatja a kijelölt nyomvonalon az építkezést. A miniszter külön beszólt Simicska Lajosnak, hogy ne harapjon abba a kézbe, ami eddig etette.
Megszünteti az M4-es autópálya építésére vonatkozó támogatási szerződést a kormány és felbontja a kivitelezőkkel a vállalkozási szerződéseket is - derült ki a csütörtöki Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatból.
Azt nem közölte a versenyhivatal, hogy a kartellgyanúval kapcsolatos bejelentést ki tette és hogy indítanak-e vizsgálatot az ügyben. Az építkezés mindenesetre áll.
Az M4-es volt a központi téma az e heti kormányszóvivői tájékoztatón. Lázár János nem hiszi, hogy az Európai Bizottság Simicskát akarná bünteti és Orbánt segíteni.