Vitézy: Miközben Lázár avokádós lattéről tart kiselőadást Tihanyban, néhány kilométerrel arrébb utasok ezrei várakoznak reménytelenül
A szombati vasúti káoszért Lázár János minisztert okolja Vitézy Dávid közlekedési szakértő.
A szombati vasúti káoszért Lázár János minisztert okolja Vitézy Dávid közlekedési szakértő.
Nem először foglalkozik a Duma Aktuál a MÁV-val, de hát ez egy slágertéma. Főleg nyáron. Ács Fruzsi a vasúttársaság hőségriadó idején kiadott közleményeiből gyűjtött egy csokorra valót. “Aki teheti, halassza el az utazását” – így hangzik az egyik megoldást kínáló jó tanács, a humoristák pedig továbbgondolják: “aki teheti, halassza el betegségét”, “aki teheti, vásároljon olcsóbban”. Kiderül, segítene-e az utasok számára engedélyezett home office, és azt is megtudhatjuk, hol ér össze Lázár János és Thomas, a gőzmozdony.
A vártnál hamarabb kijavították a pályahibát Szabadbattyánnál, “cserébe” több más járat is elesett.
Teljes káoszt okozott egy letört síndarab a dél-balatoni vasútvonalon szombat délután. A MÁV szerint ritka és veszélyes pályahiba történt, a várakozásokért pedig utasaik elnézését kérik.
Vasárnap hajnalig pótlóbuszok közlekednek a dél-balatoni vasútvonalon, érdemes pár órával hosszabb utazási idővel számolni.
Egész Európában nő a vasúti balesetek száma 2020 óta. Magyarország idei adatai drámai mértékűnek mondható emelkedést mutatnak. HVG-Ténytár.
Egy hónap alatt több mint 15 millió forintot vasalt be a bliccelőkön a MÁV, volt, aki egyszerre 148 ezret fizetett be.
Halálos baleset történt, ami az esti órákban kihat a székesfehérvári vasútvonalra és a Balaton felé közlekedő járatokra is.
Pafféri Zoltán a kollégái mellett az építési és közlekedési miniszternek is üzent.
Néhány napja annak, hogy a Bakony Intercity is hasonlóan járt.
Az építési és közlekedési miniszter állampolgári joggá tenné a közlekedéshez való jogot, egymilliárdos hitelt venne fel a vasútvonalak felújítására, húsz-harminc éves, használt vasúti szerelvényeket szerezne be, és átalakítja a MÁV-ot. Ennek keretében megváltozik a vasúttársaság vezetősége is.
Vizet osztanak szerdától a vasútállomásokon és az autóbusz-állomásokon, meg a HÉV-eken is.
Egy menetrendtervezet szerint lassabbak lesznek majd a szegedi, debreceni és békéscsabai InterCity-k is. De van olyan vonal, ahol 17 perccel is megnőhet a menetidő.
A MÁV vonalain idén eddig csak a vasúti átjárókban 42 százalékkal több baleset történt, mint a tavalyi év azonos időszakában, de a halálos áldozatok száma még sokkolóbb, mert a tízszeresére nőtt.
Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.
A kormány szerint a késések vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.
Pár éve csigának öltözött civilek futva előzték meg az itt közlekedő vonatokat.
Ugyanolyan helyjegyet lehet majd venni a buszokra, mint amilyet a nem InterCity-vonatokra adnak most. A rendszert több lépésben vezetik be.
Tavaly összesen volt 78 támadás, idén júniusig volt már 55.
Döcög a palackvisszaváltás, köhög a gazdaság, a kiskermultik vérét szívja a különadó, a miniszterek vaskos fizetésemelést kaptak. Nagy Márton lecserélte a légi irányítás vezetőjét, Lázár János pedig keményen beszólt Mészáros Lőrincéknek. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.