#Nielsen




Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar
 

Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar

Amikor a magyarok vásárolnak, 54 százalékuk tartja egyik legfontosabb szempontnak az árat. Ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a 65 százalékos európai átlag. Az áru minősége a magyarok 46 százalékánál tartozik vásárlási döntésük legfontosabb kritériumai közé. Ennél nagyobb, 73 százalék a vizsgált huszonkilenc európai ország átlaga. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi internetes felmérése arról, hogy az életstílus milyen módon befolyásolja a fogyasztási szokásokat és az emberek viselkedését vásárláskor.

unknown unknown

Lassan elfogynak az élelmiszerboltok
 

Lassan elfogynak az élelmiszerboltok

Összesen csaknem 20 ezer élelmiszerboltot regisztrált a Nielsen, 2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban Még mindig elaprózott a bolthálózat: Amíg Magyarországon 10 ezer lakosra tizenkilenc bolt jut, addig például Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig hét.

hvg.hu hvg.hu

Kevesebb élelmiszert vásároltunk, magasabb áron
 

Kevesebb élelmiszert vásároltunk, magasabb áron

Mintegy 440 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem élelmiszerek értékesítéséből tavaly decembertől idén márciusig, 2 százalékkal többet, mint az előző azonos időszakban. Mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent a négy hónap alatt a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 élelmiszer-kategória forgalma.

MTI MTI



Egyre népszerűbb árellenőrző a mobiltelefon
 

Egyre népszerűbb árellenőrző a mobiltelefon

Minden tizedik magyar mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Vásárlási döntéseikhez az emberek hazánkban mobiltelefon segítségével leginkább személyes használatú elektronikai készülékekről és háztartási eszközökről tájékozódnak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

hvg.hu hvg.hu

Az elmúlt évek legnézettebb ceremóniája volt a vasárnapi Oscar-gála
 

Az elmúlt évek legnézettebb ceremóniája volt a vasárnapi Oscar-gála

A Nielsen piackutató méréseiből kiderült: a tavalyihoz képest két százalékkal nőtt a nézettség. Az elmúlt évben Billy Crystal volt a nagyszabású gála házigazdája, idén azonban fiatalított az amerikai filmakadémia, amely a Family Guy és a Ted című alkotások révén ismert Seth MacFarlene rendezőt kérte fel.

MTI MTI

Reménytelennek látják a jövőt a magyarok
 

Reménytelennek látják a jövőt a magyarok

A magyarok 88 százaléka látta válságosnak a gazdaság helyzetét a múlt év negyedik negyedévében, a harmadik negyedévben 89 százalék gondolta ezt. Ugyanakkor a recessziót említők 85 százaléka vélte úgy a negyedik negyedévében, hogy az ország a következő tizenkét hónapban nem lábal ki a gazdasági válságból, míg az előző negyedévben ez az arány még 82 százalék volt - derül ki a Nielsen piackutató intézet ötvennyolc országban elvégzett felméréséből.

MTI MTI

Már nem a magyar fogyasztók a legpesszimistábbak a világon
 

Már nem a magyar fogyasztók a legpesszimistábbak a világon

Már nem a magyar fogyasztók bizalmi indexe a legalacsonyabb a világszerte vizsgált ötvennyolc ország között. Hazánkban a negyedik negyedévi mutató 37 pont, ugyanannyi, mint a harmadik negyedévi felmérés eredménye. Mivel a görögök indexe 46-ról 35 pontra csökkent, egyik negyedévről a másikra, a magyarok eléjük kerültek. Ezzel együtt is csak minden nyolcadik magyar tartja pénzügyi helyzetét többé-kevésbé jónak.

hvg.hu hvg.hu




Leragadnak az ismert márkáknál a vásárlók
 

Leragadnak az ismert márkáknál a vásárlók

Minden második megkérdezett magyar fogyasztó támogatja azt, hogy az ismert márkák alatt tevékenykedő gyártó vállalatok újdonságokkal bővítsék a kínálatukat - közölte az innovációk piaci fogadtatására vonatkozó globális felmérése alapján a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kedden.

MTI MTI

Nielsen: 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek forgalma
 

Nielsen: 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek forgalma

Öt százalékkal, 1370 milliárd forintra nőtt az élelmiszerekből a kiskereskedelem bevétele 2011 decembere és 2012 novembere között az egy évvel korábbihoz képest, miközben mennyiségben változatlan maradt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 kategóriában.

MTI MTI

A hasán nem spórol a magyar
 

A hasán nem spórol a magyar

Tizenkét hónap alatt 5 százalékkal nőtt értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben változatlan maradt. Többet adtak el az otthoni főzéshez szükséges néhány termékből, mint például tejföl, margarin, túró, liszt és vaj. Változnak a vásárlási szokások: a vevők kiadásaiból a korábbinál nagyobb rész jut a lakóhely közeli üzlettípusokra.

hvg.hu hvg.hu

Élelmiszerre és ruhára költenének többet a magyarok
 

Élelmiszerre és ruhára költenének többet a magyarok

Ha a magyar fogyasztók havonta 10 százalékkal több pénzt költhetnének, akkor legnagyobb részét élelmiszerre adnák ki. További sorrend: ruházati cikket vásárolnának, félretennének vagy befektetnének, utazgatnának, lakhatásra fordítanák. Európa többi részén inkább megtakarítanák a többlet jövedelmet.

hvg.hu hvg.hu

Kevésbé takarékoskodnak a magyarok az európaiaknál
 

Kevésbé takarékoskodnak a magyarok az európaiaknál

Ha a fogyasztók 10 százalékkal több jövedelmet kapnának, akkor ebből - európai átlagban - 2 százalékot fordítanának megtakarításra, míg a magyarok csak 1,3 százalékot, ami messze a legalacsonyabb a régiós országokhoz képest - közölte a Nielsen piackutató cég felmérése eredményét pénteken az MTI-vel.

MTI MTI