#Nielsen

A magyarok csak azt veszik meg, ami olcsó
 

A magyarok csak azt veszik meg, ami olcsó

Az ár ruházati cikkek vásárlásánál tartozik a magyar fogyasztók legnagyobb része, 50 százaléka számára a legfontosabb döntési szempontok közé. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik nagyon az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43).

hvg.hu hvg.hu

Jól megy a drogériáknak
 

Jól megy a drogériáknak

Két százalékkal nőtt háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, a boltok bevétele január-októberben mintegy 255 milliárd forintra emelkedett, mennyiségben azonban négy százalékkal kevesebbet adtak el. Koncentrált a kiskereskedelmi forgalom: a 400 négyzetméter feletti élelmiszerüzletekre és a drogériákra 82 százalék jutott értékben.

hvg.hu hvg.hu


Már alig vásárolnak a magyarok
 

Már alig vásárolnak a magyarok

Napi fogyasztási cikkekből a hazai kiskereskedelem bevétele 4 százalékkal nőtt – az európai átlag 3,1 százalék –, a mennyiséget tekintve azonban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a bolti forgalom. Magyarországon átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum a harmadik negyedév során – ez Európában a második legnagyobb ütemű áremelkedés.

hvg.hu hvg.hu


Kiszámolták, mennyit tévézünk egy nap
 

Kiszámolták, mennyit tévézünk egy nap

Kevesebben nézik a vezető kereskedelmi tévéket, a közszolgálati és a szórakoztató csatornák nézettsége viszont növekedett. Átlagosan naponta közel négy és fél órát töltünk a tévé előtt.

MTI MTI

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk
 

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk

Átlagosan 2 százalékkal, mintegy 200 milliárd forintra emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a boltok bevétele január-augusztusban, mennyiségben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el. Érték alapon számítva az átlag felett bővült a mosogatószer, papír zsebkendő, pelenka, tusfürdő és szappan kiskereskedelmi forgalma.

hvg.hu hvg.hu



Lassan nem lesz hol sörözni
 

Lassan nem lesz hol sörözni

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma, ha csak kis mértékben is. Összesen 34 393 vendéglátóipari üzlet működik Magyarországon, a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint; 1 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi 34 855.

hvg.hu hvg.hu

A kocsma egyre több, a diszkó egyre kevesebb
 

A kocsma egyre több, a diszkó egyre kevesebb

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. Jelenleg 34 ezer 400 vendéglátó-ipari üzlet működik az országban, 1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban - közölte szerdán a társaság.

MTI MTI

Egyre jobban mennek a saját márkás termékek
 

Egyre jobban mennek a saját márkás termékek

Kereskedelmi márkás élelmiszerekre mintegy 165 milliárd forintot költöttek a magyar fogyasztók az idei első félévben. Értékben a kereskedelmi márkák piaci részesedése élelmiszernél 24-ről 25 százalékra nőtt, háztartási vegyiárunál pedig 17-ről 18-ra. Élelmiszernél diszkontban és hipermarketben nőtt a saját márkák piaci részesedése, szupermarketben és hazai láncban csökkent.

unknown unknown

A magyarokok tesznek az internetes vásárlási információkra
 

A magyarokok tesznek az internetes vásárlási információkra

A magyar fogyasztóknak csak harmada számára fontosak az interneten szerzett vásárlási információk. Ezzel jelentősen elmaradunk az európai piacoktól. Saját vásárlói tapasztalatait tíz magyar internethasználó fogyasztóból hatan osztják meg másokkal, valamelyik közösségi portálon keresztül.

unknown unknown


Nem fogynak tovább az élelmiszerboltok
 

Nem fogynak tovább az élelmiszerboltok

Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése. Összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint, míg egy évvel korábban számuk 19 569 volt. Ezen kívül a piackutatók személyesen mértek fel a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak.

hvg.hu hvg.hu

A fogyasztók számára rémálom az adósság
 

A fogyasztók számára rémálom az adósság

Adóssága jelenti a legnagyobb gondot minden negyedik magyar fogyasztó számára, egy globális online felmérés szerint. Hazánkban a munkahelyek, a gazdasági helyzet és az energia drágulása miatt is sokan aggódnak. Európában a munkahelyek biztonsága a görögök és spanyolok 32-32, az olaszok 26 százaléka számára a legnagyobb gond.

hvg.hu hvg.hu

Összeomlott a magyar fogyasztók bizalma
 

Összeomlott a magyar fogyasztók bizalma

Végtelen pesszimizmust mutat a fogasztói bizalmi index Magyarországon. A Nielsen által vizsgált 56 ország közül a fogyasztói bizalmi index a negyedik egymást követő negyedévben Magyarországon a legalacsonyabb. Hazánk idei, második negyedévi mutatója 30 pont, és közvetlenül előttünk áll Portugália 40, Olaszország 41, Görögország 43 és Horvátország 45 ponttal. A globális átlag 91 pont, a listavezető Indonéziában 120 pont.

hvg.hu hvg.hu


Nem takarékos nép a magyar
 

Nem takarékos nép a magyar

A magyarok 9 százaléka fekteti be pénzét, és az emberek leginkább befektetési alapba invesztálnak; Európa-szerte a megkérdezettek 16, világszerte pedig 33 százaléka fekteti be megtakarításait - derül ki a Nielsen piackutató internetezők körében végzett felméréséből.

MTI MTI