Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#Nielsen

hvg.hu Vállalkozás

A magyarok csak azt veszik meg, ami olcsó

Az ár ruházati cikkek vásárlásánál tartozik a magyar fogyasztók legnagyobb része, 50 százaléka számára a legfontosabb döntési szempontok közé. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik nagyon az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43).

hvg.hu Vállalkozás

Jól megy a drogériáknak

Két százalékkal nőtt háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, a boltok bevétele január-októberben mintegy 255 milliárd forintra emelkedett, mennyiségben azonban négy százalékkal kevesebbet adtak el. Koncentrált a kiskereskedelmi forgalom: a 400 négyzetméter feletti élelmiszerüzletekre és a drogériákra 82 százalék jutott értékben.

MTI Gazdaság

Nielsen: átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer

Átlagosan 6 százalékkal emelkedett az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikum fogyasztói ára Magyarországon az idei harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva a Nielsen legfrissebb felmérése szerint.

hvg.hu Vállalkozás

Már alig vásárolnak a magyarok

Napi fogyasztási cikkekből a hazai kiskereskedelem bevétele 4 százalékkal nőtt – az európai átlag 3,1 százalék –, a mennyiséget tekintve azonban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a bolti forgalom. Magyarországon átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum a harmadik negyedév során – ez Európában a második legnagyobb ütemű áremelkedés.

MTI Itthon

Újabb pesszimizmuslistán vezetnek a magyarok

Indonézia és India lakosai a legboldogabbak, a magyarok azonban még a sokat tűrt görögöknél is borúlátóbbak a Nielsen internethasználók körében végzett felmérése szerint.

MTI Kult

Kiszámolták, mennyit tévézünk egy nap

Kevesebben nézik a vezető kereskedelmi tévéket, a közszolgálati és a szórakoztató csatornák nézettsége viszont növekedett. Átlagosan naponta közel négy és fél órát töltünk a tévé előtt.

hvg.hu Vállalkozás

Kevesebb, de drágább kozmetikumokat vásároltunk

Átlagosan 2 százalékkal, mintegy 200 milliárd forintra emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a boltok bevétele január-augusztusban, mennyiségben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el. Érték alapon számítva az átlag felett bővült a mosogatószer, papír zsebkendő, pelenka, tusfürdő és szappan kiskereskedelmi forgalma.

hvg.hu Vállalkozás

A sör és a jégkrém a legfontosabb élelmiszer Magyarországon

Értékben hat, mennyiségben egy százalékkal nőtt az élelmiszer kiskereskedelmi forgalma 2011. december-2012. július során. A tavasz és a nyár nyertesei a jégkrém, a sör, az ásványvíz. A hagyományos kis üzletek őrzik értékalapon 27 százalékos piaci részesedésüket.

hvg.hu Vállalkozás

A fájdalomcsillapítók és a hashajtók a nagyon mennek

Recept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből (OTC) értékalapon 7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom idén az első félévben. Az első félévben 63 milliárd forint volt a piaci forgalom értéke.

hvg.hu Vállalkozás

Lassan nem lesz hol sörözni

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma, ha csak kis mértékben is. Összesen 34 393 vendéglátóipari üzlet működik Magyarországon, a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint; 1 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi 34 855.

MTI Vállalkozás

A kocsma egyre több, a diszkó egyre kevesebb

Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. Jelenleg 34 ezer 400 vendéglátó-ipari üzlet működik az országban, 1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban - közölte szerdán a társaság.

Vállalkozás

Egyre jobban mennek a saját márkás termékek

Kereskedelmi márkás élelmiszerekre mintegy 165 milliárd forintot költöttek a magyar fogyasztók az idei első félévben. Értékben a kereskedelmi márkák piaci részesedése élelmiszernél 24-ről 25 százalékra nőtt, háztartási vegyiárunál pedig 17-ről 18-ra. Élelmiszernél diszkontban és hipermarketben nőtt a saját márkák piaci részesedése, szupermarketben és hazai láncban csökkent.

Vállalkozás

A magyarokok tesznek az internetes vásárlási információkra

A magyar fogyasztóknak csak harmada számára fontosak az interneten szerzett vásárlási információk. Ezzel jelentősen elmaradunk az európai piacoktól. Saját vásárlói tapasztalatait tíz magyar internethasználó fogyasztóból hatan osztják meg másokkal, valamelyik közösségi portálon keresztül.

hvg.hu Vállalkozás

Nem fogynak tovább az élelmiszerboltok

Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése. Összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint, míg egy évvel korábban számuk 19 569 volt. Ezen kívül a piackutatók személyesen mértek fel a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak.

hvg.hu Vállalkozás

A fogyasztók számára rémálom az adósság

Adóssága jelenti a legnagyobb gondot minden negyedik magyar fogyasztó számára, egy globális online felmérés szerint. Hazánkban a munkahelyek, a gazdasági helyzet és az energia drágulása miatt is sokan aggódnak. Európában a munkahelyek biztonsága a görögök és spanyolok 32-32, az olaszok 26 százaléka számára a legnagyobb gond.

hvg.hu Vállalkozás

Összeomlott a magyar fogyasztók bizalma

Végtelen pesszimizmust mutat a fogasztói bizalmi index Magyarországon. A Nielsen által vizsgált 56 ország közül a fogyasztói bizalmi index a negyedik egymást követő negyedévben Magyarországon a legalacsonyabb. Hazánk idei, második negyedévi mutatója 30 pont, és közvetlenül előttünk áll Portugália 40, Olaszország 41, Görögország 43 és Horvátország 45 ponttal. A globális átlag 91 pont, a listavezető Indonéziában 120 pont.

MTI Gazdaság

Nem takarékos nép a magyar

A magyarok 9 százaléka fekteti be pénzét, és az emberek leginkább befektetési alapba invesztálnak; Európa-szerte a megkérdezettek 16, világszerte pedig 33 százaléka fekteti be megtakarításait - derül ki a Nielsen piackutató internetezők körében végzett felméréséből.

hvg.hu Vállalkozás

A befektetési alap tetszik a magyarnak, a részvény nem

Egyelőre kevés magyar fogyasztó fekteti be pénzét; arányuk 9 százalék, szemben a globális 33 százalékkal. Aki mégis erre adja a fejét, elsősorban a befektetési alapokat keresi, szemben a globális trenddel, ami a részvények népszerűségét mutatja.

1 2 3 4 5 6 7
Ezt mondta Woody Allen, Salman Rushdie és Jonathan Franzen 2024-ben a HVG-nek

Ezt mondta Woody Allen, Salman Rushdie és Jonathan Franzen 2024-ben a HVG-nek

2024 is a NER-milliárdosok éve volt: Mészáros Lőrinc és Tiborcz István különösen nagyot szakított

2024 is a NER-milliárdosok éve volt: Mészáros Lőrinc és Tiborcz István különösen nagyot szakított

Magyarország habzsolja az orosz gázt

Magyarország habzsolja az orosz gázt

Kiakadt a horvát külügyminiszter, amiért Magyarország-atlaszt kapott karácsonyra a magyar NATO-nagykövettől

Kiakadt a horvát külügyminiszter, amiért Magyarország-atlaszt kapott karácsonyra a magyar NATO-nagykövettől

Keanu Reeves leharcolta a térdét

Keanu Reeves leharcolta a térdét

Boombox: az oroszok szerint hangszórós merényletet hiúsítottak meg

Boombox: az oroszok szerint hangszórós merényletet hiúsítottak meg

Minden ötödik gyerek háborús övezetben él, sose volt még ilyen rossz a helyzet

Minden ötödik gyerek háborús övezetben él, sose volt még ilyen rossz a helyzet

Videón a dél-koreai utasszállító katasztrófája

Videón a dél-koreai utasszállító katasztrófája

Felkérték a Máltai Szeretetszolgálat új elnökét

Felkérték a Máltai Szeretetszolgálat új elnökét

A címlapról ajánljuk