#OFI







Komoly honoráriumot kaptak az Orbán Viktort tankönyvbe rakó szerzők
 

Komoly honoráriumot kaptak az Orbán Viktort tankönyvbe rakó szerzők

Egyes vélemények szerint kiugróan sok pénzt kaptak a szerzők annak a nyolcadikosoknak szóló történelemkönyvnek az átdolgozásáért, amelyben többször is szerepel Orbán Viktor. Az adatokat egy Együtt-képviselő kérte ki, a végösszeg 15 millió forint, de hat év múlva újra át kell dolgozni. Az új rendszerben születő tankönyvekkel nincsenek megelégedve a pedagógusok, a rendszer mintha egy célt szolgálna: a pénzek lehívását.

Dercsényi Dávid Dercsényi Dávid


Palkovics: a pedagógusok már megszerették a Kellót
 

Palkovics: a pedagógusok már megszerették a Kellót

Az OFI megszűnése után egy vidéki főiskolához kerülnek a tankönyvfejlesztések, egy másik vidéki főiskola pedig Matolcsy-pénzekből indíthat közgazdászképzést. Lesz jogszabályban létrehozott közoktatási egyeztető testület, de ebbe a Tanítanék mozgalmat nem hívják meg.

hvg.hu hvg.hu


A kormány nem bírja ki tankönyvbotrányok nélkül?
 

A kormány nem bírja ki tankönyvbotrányok nélkül?

Utolsó fázisban van a megszüntetendő állami háttérintézmények felszámolása, beolvasztása, köztük a patinás OFI sorsa is megpecsételődni látszik. Ez a szervezet adja ki a köznevelési tankönyvek jelentős részét – és most megint rejtély, hogy ki veszi át ebbéli funkcióját. Egy biztosnak tűnik: nem a tankönyvkiadók.

Dercsényi Dávid Dercsényi Dávid

Végre a magyar gyerekekhez is eljuthat a forradalmi matekjáték
 

Végre a magyar gyerekekhez is eljuthat a forradalmi matekjáték

Több éves patthelyzet után sikerült visszaszerezniük találmányuk jogait a kisiskolás korosztály matematikaoktatását forradalmasító Mathterminds alkotóinak, így esély nyílt arra, hogy a raktárban porosodó játékok eljussanak a magyar gyerekekhez. Ehhez már csak egy sikeres Kickstarter kampány szükséges.

Stemler Miklós Stemler Miklós

 

"Aki beszáll ebbe, politikailag elköteleződik"

Miszlikbe szedték az állam által fejlesztett kilencedikes történelemkönyvet a Történelemtanárok Egyletének (TTE) vitáján, melyen az érintett könyv szerkesztője is ott volt. Kiderült, még az Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet (OFI) által szerződtetett tanárok zöme is elutasítja ebben a formában a tankönyvet. A szerzők egyet tehettek volna: az adott feltételek mellett elutasítják a felkérést.

Ónody-Molnár Dóra Ónody-Molnár Dóra

Idei tankönyvekben kerestünk tavalyi butaságokat: találtunk
 

Idei tankönyvekben kerestünk tavalyi butaságokat: találtunk

Miután a kormány úgy döntött, hogy újraszabja a tankönyvkínálatot, egyik botrány robbant ki a másik után. Sorozatban jelentek meg olyan könyvek, amelyeket látva nemcsak az akadémikusok, pedagógusok buktak ki, hanem a szülők is. Az idei tankönyveket nagyrészt már kiszállították az iskolákba, a hvg.hu munkatársa pedig elment megnézni, sikerült-e kijavítani azt, amin egy éve egy ország röhögött és/vagy dühöngött.

Mizsur András Mizsur András

Elképesztő térképek a kísérleti tankönyvekben
 

Elképesztő térképek a kísérleti tankönyvekben

Rossz helyen jelölt városok, hibás földrajzi nevek, 20. században épült víztározók az ókori térképen. Sok szó esett már az új, kísérleti tankönyvekben szereplő elképesztő bakikról, ezúttal egy térképész vette kezébe a történelem- és földrajztankönyveket, és írta meg észrevételeit.

hvg.hu hvg.hu

A botrányos tankönyvekhez méltók az új digitális tananyagok
 

A botrányos tankönyvekhez méltók az új digitális tananyagok

Az állami iskolákra gyakorlatilag rákényszerített, sokszor megkérdőjelezhető minőségű kísérleti tankönyvek mellett az OFI digitális tananyagokat is kifejlesztett. A baj csak az, hogy ezek egy része egyáltalán nem digitális, másik része meg digitális ugyan, de nincs túl sok értelme.

hvg.hu hvg.hu



Ételosztás, takarítás – itt a kötelező közösségi diákmunka
 

Ételosztás, takarítás – itt a kötelező közösségi diákmunka

Az idei volt az első tanév és az első nyári tanítási szünet, amikor a magyarországi középiskolák első három évfolyamából több százezer diákot kellett valamilyen közösségi munkára kiközvetíteni a környezetükben működő civil szervezetek vagy közintézmények valamelyikébe. Miközben az elgondolást jónak, a rendszert pedig működőképesnek tartják a szereplők, csak irányelvek vannak arra, hogy az iskolákban ki és hogyan foglalkozzon a közösségi szolgálattal. Nem tisztázott például, hogy a pedagógusokra komoly adminisztrációs és szervezési feladatokat testáló program koordinálásáért kapnak-e az érintettek valamilyen kompenzációt.

Neuberger Eszter Neuberger Eszter