A vágás és a húskereskedelem kiszervezése nagyot dobott a Pick profitján
A cég így nagyot tudott spórolni a kiadásain és a béreken, így nőtt kétszeresére a nyeresége.
A cég így nagyot tudott spórolni a kiadásain és a béreken, így nőtt kétszeresére a nyeresége.
Hosszú távú fejlesztési programot jelentett be a Pápai Hús új befektetője, és megnevezte a vállalat új menedzsmentjének tagjait. Régi húsosmotoros lesz a vezér.
A horvát tengerparton pihenő magyarok meglepődve tapasztalhatták a nyaralásuk alatt, hogy a helyi szupermarketek csemegepultjaiban az egyik legkelendőbb termék a magyar téliszalámira emlékeztető felvágott található, melynek nemcsak az elnevezése (Zimska salama) a magyar termék horvát tükörfordítása, de még a márka hangzása is megegyezik az ismert magyar gyártóéval. A Picknél tudnak a dologról, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál azt mondták, hogy minden szabályos.
Az idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a legjobb magyar vonatkozású márkákat: az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick volt az idén a legkiválóbb hazai márka, az első tízbe a közmédia több intézménye is bekerült – közölte a MagyarBrands.
Mi garantálja, hogy a hazai vásárlók által annyira kedvelt, „magyar termékként”, „hazai specialitásként” reklámozott élelmiszerek egyben jó minőségűek is legyenek? Biztosítja-e a hungarikum védjegy, hogy a karcagi birkapörköltbe első osztályú őrölt paprika kerüljön? A kormány erre törekszik, ám közben közleményháborúban áll az őt bíráló civilekkel. A hazai gasztronómiát megemelő egyesület viszont a maga tanúsítványával volt képes felpörgetni a minőséget garantáló családi gazdaságokat.
A Videoton és a Herendi lettek idén a legkiválóbb hazai márkák a MagyarBrands kutatása szerint. A tradíció, a tulajdonosi összetétel, a menedzsment, a foglalkoztatás, a reputáció, az identitás és az ismertség szempontjából értékelték a vállalatokat.
Gémeskúttal felszínre emelt gulyásleves? Kalocsai hímzéssel színezett Halászbástya? Sportnemzet? A baltás gyilkosokkal és állandó hőbörgéssel szemben úsznak az országimázs és nemzeti márka szobrászai. Papp-Váry Árpád márkadoktor szerint az országimázs akkor jó, ha közelít a valósághoz.
Nem ismeri az úgynevezett Ángyán-listát, így semmilyen ezzel kapcsolatos kérdésünkre nem tud konkrét választ adni - mondta a hvg.hu-nak Kardeván Endre. A Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-biztonságért felelős államtitkárát azután kérdeztük, hogy Ángyán József januárban lemondott államtitkár azt mondta lapunknak: az import alapanyaggal dolgozó magyar húsipari cégekről a Kardeván Endre vezette államtitkárság készítette a dokumentumot.
A miniszterelnök sajtófőnökének tájékoztatása szerint Ángyán József volt államtitkárnál van az a lista, amely a nem teljesen magyar alapanyagból hungarikumokat előállító nagy húsipari cégeket sorolja fel.
Létezik az a lista, amit a Vidékfejlesztési Minisztériumban állítottak össze azokról a nagy élelmiszer-ipari cégekről, melyek nem, vagy nem csak magyar alapanyagokból állítanak elő hungarikumnak nevezett termékeket, és amelyen olyan cégek szerepelnek, mint például a Pick – mondta a hvg.hu-nak Ángyán József. A földoligarcha-ügyek miatt lemondott államtitkár arról is beszélt a hvg.hu-nak, hogy a Fideszben nem volt foganatja a pályázati anomáliákról szóló jelentéseinek, ezért fordult a nyilvánossághoz.
Megnyitott Szeged legújabb négycsillagos szállodája, a Szent János Hotel, amelynek egyik érdekessége, hogy valaha a hotel épületében indult a Pick szalámi gyártása. A szállodát a mórahalmi Rozsmalom Kft. üzemelteti.