Célba vette a Temut az Európai Bizottság, mostantól a legszigorúbb szabályoknak kell megfelelnie
A kínai webshop mostantól óriásplatformnak minősül.
A kínai webshop mostantól óriásplatformnak minősül.
A dobogó alján váltás történt az online áruházak listáján, az első két helyezett viszont egyelőre bebetonozta magát. Megjelentek a kínai webshopok is, és törnek előre, ha a bevételekben még nem is nagyon, az ismertségben már látványosan.
Németország is támogatja a 150 euró alatti termékek vámmentességének eltörlését, amely eddig lehetővé tette a kínai webáruházaknak, hogy szinte beszerzési áron adják tovább a behozott termékeket.
A generatív MI-k segítségével nagyon egyszerűvé vált magyarítani (vagy bármilyen nyelvre, országra) átültetni webshopokat. Ezzel ez e-kereskedelem globalizálódik. A hazai kereskedőknek emiatt olyan szereplőkkel kell szembenézniük, mint a Temu, de erre egyáltalán nincsenek felkészülve, még a nagyok se.
Ha így megy tovább, év végére a Temu lesz a legnagyobb „magyar” webshop. Méghozzá toronymagasan.
Orvosolta a videós kaputelefonjait érintő tengernyi biztonsági rést az Eken Group. A gyártó termékei a Temu, a Shein és az Amazon kínálatában is kiemelt helyen szerepeltek korábban, így sokan használhatják őket.
Már így is több mint 1 millió magyarországi vásárlója van a Temunak, ezzel több mint 25 százalékos a piaci részesedésük a hazai e-kereskedelemben
Alacsony áraival egyelőre a veszteséget halmozza a kínai Temu, amely a kellő méret elérése után hozhat nyereséget. A magyar piacot fél év alatt meghódította, az e-kereskedők máris attól tartanak, hogy néhány év alatt monopolhelyzetbe kerülhet.
Vélhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a Temu azzal, hogy nem létező kedvezményeket és pszichés nyomásgyakorlást használ – közölte a Gazdasági Versenyhivatal.
Félmilliárd forintra becsülik csak decemberre a Temu reklámköltéseit piaci elemzők. Arra is figyelmeztetnek, hogy ha sikerrel uralja le a piacot a kínai kiskereskedő, akkor eltűnnek a mostani kedvezmények, és egy olyan kereskedő maradhat a nyakunkon, akivel szemben nehéz lesz érvényesíteni a vásárlói jogokat. A hazai kereskedők védelme érdekében állami beavatkozásra is számítanak, de létrehozták a Temu Indexet, hogy megmutassák mennyire nyomulnak a kínaiak.
Egy nap többet költenek, mint egy magyar cég egy hónapban.
Minden irányból biztonsági rések tátonganak néhány olyan videós kaputelefon esetében, ami több néven is kapható volt számos nagy internetes áruházban – sőt, még kiemelt termékek is voltak több helyen.
Egyelőre csak vizsgálodik a GVH, de akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat, ha indokoltnak látja.
Eltűnik a karácsony és a kínai holdújév utáni holtszezon a logisztikában.
Eddig mindössze egy darab fogyasztói panasz érkezett a GVH-hoz a magyar e-kereskedelmet letaroló szuperolcsó Temura.
A Magyarországon is egyre népszerűbb Temu és a szintén kínai TikTok Shop felületéről vásárolt, olcsó elektromos fűtőberendezéseket vett górcső alá a Which? nevű brit fogyasztóvédelmi szervezet. Az eredmény ijesztő.
Az e-kereskedelem legújabb felívelő sztárja alig pár hónapja érhető el Magyarországon, de máris komoly szereplővé lépett elő az Amazon, a Shein vagy az Etsy mellett. A kínai tulajdonban levő cég most igyekszik megválaszolni a gyors előretörésével és működésével kapcsolatos bírálatokat.
Az ESET kiberbiztonsági szakértői összegyűjtötték azokat az átverési taktikákat, amiket a Temu webshopjában a leggyakrabban észleltek.
Minden ígérettel ellentétben nem volt magyar vétó, így percek alatt megszavazták az EU-csúcson Ukrajna támogatását; az unió legkorruptabb tagállama maradtunk 2023-ban is; meglett legalább részben az egyezség a budapesti tömegközlekedésről. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.