A magyar piacot is letarolta a kínai Temu, a hazai cégek jó ötletek nélkül mehetnek a levesbe
Alacsony áraival egyelőre a veszteséget halmozza a kínai Temu, amely a kellő méret elérése után hozhat nyereséget. A magyar piacot fél év alatt meghódította, az e-kereskedők máris attól tartanak, hogy néhány év alatt monopolhelyzetbe kerülhet.
A magyarok is rákaptak az olcsó – és néha kétes minőségű – termékeket forgalmazó kínai webshopokra. A GKID piackutató cég által idén februárban megkérdezett online vásárlók 39 százaléka mondta azt, hogy rendelt már a Temuról. Ezzel az néhány hónap alatt toronymagasan a legnagyobb arányban használt külföldi webáruházzá vált, miután tavaly szeptemberben még csak a külföldről is vásárlók mindössze fél százaléka rendelt tőle – mondja Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója.
A második és harmadik helyen a Shein és az AliExpress áll, 23 százalék körüli aránnyal, majd az eBay és a Wish.com következik 13 százalékkal. A Temu gyorsan nyer teret 2023 közepe óta, ekkor készült el ugyanis a mobilalkalmazás magyar változata. Az applikáció világszerte a letöltési statisztikák élén jár.
Magyarországon ma még az eMag a legnagyobb forgalmú szereplő – kérdés, hogy meddig képes állni a sarat a Temu agresszív terjeszkedésével és marketingjével szemben. Korábban a magyar e-kereskedők nem tekintették komoly versenytársnak a kínai webáruházakat, azokról főleg férfiak, jellemzően filléres tételben vásároltak néhány termékkategóriában. E rendelések inkább kiegészítették a belföldi online forgalmat.