Varga: Majd most beindul a magyar buszgyártás
A nemzetgazdasági miniszter szerint összesen 1849 buszt vehetnek a következő években a Volán-társaságok, és szinte majdnem mindegyiket magyar gyártótól.
A nemzetgazdasági miniszter szerint összesen 1849 buszt vehetnek a következő években a Volán-társaságok, és szinte majdnem mindegyiket magyar gyártótól.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium meghosszabbítja az októberre szóló vasúti és autóbuszos dolgozó és tanuló havibérletek érvényességi idejét – közölték pénteken.
Hétfőtől már érvényesek lesznek a szeptemberi helyközi bérletek – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán.
Már 2017-től évi ezer–ezerkétszáz autóbuszt kell gyártania a magyar iparnak a ma ismertetett kormányzati terv szerint. Tavaly alig több mint tizedennyi jött össze – más kérdés, hogy ez nem a gyártókon múlt.
Nagyon jól járhat a Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez köthető New Wave Media azzal, hogy a Cdata térképtár Kft.-vel közösen kifejlesztette a MÁV és a Volán közös menetrendi keresőjét. Nemcsak a reklámbevétel az övék, hanem a New Wave körébe tartozó hírportálok, a Vs és az Origo hírei is helyet kaptak az oldalon, így várhatóan sok új látogatójuk lesz. Pályázat nem volt, az értékesítési igazgató szerint csak ajánlatot tettek a Volánnak, az pedig elfogadta – írja a Magyar Nemzet.
Közlekedéstörténeti pillanat jött el ma, elindult a MÁV-Volán integrált menetrendi kereső.
Egy nap, öt hír – amiről ma este beszélnek: Balog Zoltán a változó világra fogta az iskolások túlterhelését. A Volánnál nem lesz sztrájk, máshol, például az Audinál viszont még lehet. A brüsszeli merénylet után folyik a hajsza a terroristák után, ma tíz gyanúsítottat fogtak el. Rémtörténetek kerültek nyilvánosságra a hazai, egyre gyakoribb kórházi fertőzésekről. Meghalt Pozsgay Imre.
Sztrájkot hirdetnek a Volánbusz sofőrei, mert írd és mondd: nulla százalékos béremelést kínáltak nekik. Hódmezővásárhelyen nagyon luxus klotyókat gyártanak, viszont az Ikeára rájár a rúd, megint vissza kell hívnia egy terméket áramütés veszélye miatt. Egyéves a boltzár, de nem annak jó, akiért elrendelték. Ötmilliárdot már el is tapsoltak a logo nélküli magyar olimpiai pályázatra, megint felpörgött a törvénygyár. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Viccesnek vagy bolseviknak mondta Orbán Viktor Pukli Istvánt? Mennyire gáláns a magyar kormány? Ha azt mondjuk, Sziget 2016, beugrik-e a sztárvendég neve? És ha azt mondjuk, Android, milyen étel jut eszébe? Lehet, hogy nem aludt eleget? Vagy nem figyelt igazából arra, ami a csonka héten történt? Próbálja ki, mit tud felidézni az elmúlt hét hírdömpingjéből, töltse ki a hvg.hu heti hírtesztjét!
Nincs bérmegállapodás, ezért március 28-tól öt napig sztrájkolnak a Volán-társaságok szakszervezetei – közölte a résztvevő érdekképviseletek nevében Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke csütörtökön. A sztrájk országos lesz, de még nem tudni, hányan csatlakoznak a volános dolgozók közül. A még elégséges szolgáltatásról megállapodott a két oldal, országos átlagban a járatok 75-80 százaléka járni fog – ígérik.
Még mindig nem tudtak megállapodni a béremelésről a Volán-társaságoknál, ezért a munkavállalói érdekképviselet folytatja a sztrájk előkészítését és az elégséges szolgáltatásokkal kapcsolatos egyeztetést – közölték a szakszervezetek pénteken.
Háromból egy járat kimaradhat, ha a BKV-nál a fizetésemelés elmaradása miatt sztrájkot hirdetnek. A vasútnál viszont a vonatoknak csak a felét kell útnak indítani, ha végül ott is munkabeszüntetés lenne – írja a Népszabadság.
Tavasszal írják ki az autóbuszos helyközi személyszállítási közszolgáltatás ellátására vonatkozó pályázatot, a tenderen olyan cégek indulhatnak, amelyeknek a járművei átlagosan nem öregebbek tíz évnél, a Volán buszainak átlagéletkora viszont ezt jóval meghaladja.
2019 decemberéig a jelenlegi szolgáltatók látják el a helyközi autóbuszos személyszállítási feladatokat – döntött a kormány.
Egyhetes sztrájkot hirdetett október utolsó napjától az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (AKSZSZ) a Volán-társaságoknál. Azt írták, 50 százalékos béremelést akarnak három év alatt, de nem tudtak egyeztetni erről senkivel a kormány részéről.
Megint a magyar tulajdonú Kravtex nyert a Volán-társaságok buszbeszerzési tenderén. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter júniusban éppen a Kravtex új csarnokának avatásán jelentette be, hogy a kormány 30-35 milliárd forintos programot indít a nemzeti buszgyártás felélesztésére.
Nyitott ajtóval közlekedett egy utasokkal teli busz Veszprémben. Az RTL Híradó egyik nézője is buszon ült és felvételt készített. Állítása szerint a busz ajtaja elromlott, a sofőr megpróbálta becsukni, de miután az nem sikerült elindult. A helyiek szerint a buszok többsége rossz állapotban van - hangzott el a keddi hírműsorban.
Elmarad az ötnapos Volán-sztrájk – ezt mondta az ATV Start című tévéműsorban Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke.
A dolgozókat képviselő szakszervezetek megdöbbenve vették tudomásul, hogy a Volán-társaságok nulla százalékos „fizetésemelést" adnának a dolgozóiknak idén – írja a Népszabadság.
Nem emelkednek a távolsági közlekedés tarifái, jövőre sem kell többet fizetniük azoknak, akik a későbbiekben is a vasutat, a Volán-járatokat választják, és az autósoknak sem kerül többe a fizetős utak használata – írja a Világgazdaság keddi számában.