#Waldorf-iskola

A tudományos okkultizmus prófétája – 100 éve halt meg Rudolf Steiner, a Waldorf-pedagógia atyja
 

A tudományos okkultizmus prófétája – 100 éve halt meg Rudolf Steiner, a Waldorf-pedagógia atyja

1925. március 30-án hunyt el korának egyik legnagyobb szellemi kapacitású embere, aki polihisztori tudását arra használta, hogy az okkultizmus és a tudomány párosításával az első világháború utáni, depressziós, kétségbeesett világnak megmutassa az utat a tökéletes élet: iskola, kultúra, gazdaság, medicina, demokrácia, politika felé. Filozófus, író, természettudós, pedagógus, képzőművész, zenetudós, építész, koreográfus, ékszertervező, látnok és vallási vezető – ez mind ő volt.

Révész Sándor Révész Sándor


Az Emmi szerint nem kell bezárni a Waldorf iskolákat
 

Az Emmi szerint nem kell bezárni a Waldorf iskolákat

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megszólalt az alternatív tantervek alapján tartott oktatást is szabályozó törvényjavaslattal kapcsolatban. Szerintük nem szűnnek meg a Waldorf-iskolák, épp ellenkezőleg, még nagyobb mozgásteret is kapnak.

hvg.hu hvg.hu

Miről lehet felismerni a waldorfosokat?
 

Miről lehet felismerni a waldorfosokat?

Szegény munkásgyerekek taníttatására alapították száz éve az első Waldorf-iskolát, de ma már többnyire jómódú szülők csemetéi járnak az alternatív tanodákba. Nem ez az egyetlen ellentmondás, amely a világméretű iskolahálózatot kíséri.





Megvan, hogyan lehetetlenítenék el az alternatív iskolákat
 

Megvan, hogyan lehetetlenítenék el az alternatív iskolákat

Tetszés szerint alakítható gumiszabállyal dönthetne a kormány az alternatív iskolák sorsáról, olyan többletszolgáltatásokat elvárva tőlük, amelyeket nem tudnak teljesíteni. Az Emmi szerint csak pontosításról van szó, ugyanolyan feltételek mellett kapnak pénzt az alternatív intézmények, mint idén.

hvg.hu hvg.hu

Vekerdy Tamás: Ami kötelező, az pusztít – és itt csak kötelező van
 

Vekerdy Tamás: Ami kötelező, az pusztít – és itt csak kötelező van

A 2010 után kialakított iskolarendszernek semmi köze nincs se a gyerekekhez, se az iskolához, a központosításnak egyetlen dologhoz van köze, hogy az irányítógomb a „legfontosabb íróasztalon” legyen – véli Vekerdy Tamás, aki szerint a 9 osztályos iskola is egyelőre csak ötletelés, konszenzus, hosszú előkészítés és mindenekelőtt sok pénz nélkül nem lehet bevezetni. Hogy jön az iskolákhoz Lenin gonosz mondata? Miért fontos, hogy merengjenek a bölcsészek a romkocsmákban? Hogy lehet egyszerre jó és borzalmas hír, hogy a magyar iskola növeli az egyenlőtlenségeket? Interjú.