szerző:
hvg.hu

A Magyar Waldorf Szövetség képviselői egyeztettek az oktatási államtitkárral, és megnyugtató válaszokat kaptak a kérdéseikre.

Mi is írtunk róla, hogy a múlt héten elfogadta a parlament a köznevelési törvény módosítását, amely többek között nehéz helyzetbe hozhatja az alternatív iskolákat is.

Szabó Zoltán a Magyar Waldorf Szövetség ügyvezetője az Indexnek most azt nyilatkozta, hogy

a köznevelési törvény nemrég elfogadott módosítása nem fogja hátrányosan érinteni a Waldorf-iskolák működését.

A Waldorf-szövetség képviselői szerdán egyeztettek a Waldorf-rendszer szerint nevelt, közel tízezer gyerek sorsát is érintő változtatásokról Bódis József oktatási államtitkárral és Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárral.

A szülőknek kiküldött tájékoztató szerint sikerült visszavonatni a kötelező osztályozásra vonatkozó előírást, amely azért számít, mert a 30 éve Magyarországon is jelen lévő Waldorf-iskolák csak szöveges értékelést adnak a diákoknak.

A törvénymódosítás kötelezővé teszi minden iskolának, hogy a tanéveket félévekre kell bontani, és megtiltja a 30 százalékosnál nagyobb eltérést a kerettantervtől. A Waldorfban ugyanakkor éves bontásban dolgozzák fel az anyagot, és az indítvány megfogalmazásának pontatlansága miatt attól tartottak, hogy a 30 százalékosnál nagyobb eltérés tiltása esetleg szabotálná a Waldorf-pedagógiát.

Az oktatási államtitkársággal folytatott egyeztetésen ugyanakkor a felek tisztázták, hogy a Waldorf-iskolák gyakorlata megfelel a most elfogadott módosításoknak is.

Szabó Zoltán elmondta, hogy az oktatási államtitkárság elismeri a Waldorf-iskolák eredményeit – amit az Index szerint alátámaszt az is, hogy januárban a Műcsarnokban tartott Waldorf-napon a minisztérium küldöttje hangsúlyozta, hogy a Waldorf-iskolákat a hazai köznevelésfontos szereplőinek tartják.

Szabó szerint az iskola- és óvodakezdés halasztásának elbírálásához a gyakorlatban az állami hivatalok valószínűleg ezentúl is alapvetően az óvoda véleményét fogják figyelembe venni. Hozzátette, hogy a központosítással járó többletadminisztráció érdemben nem korlátozza majd a szülők jogait.

A köznevelési törvény azon módosítása pedig egyáltalán nem érinti a Waldorf-iskolákat, amely elveszi a nevelőtestület jogát, hogy véleményezzék az iskolaigazgatói pályázatokat. A Waldorf-kerettanterv alapján ezentúl is a pedagógiai kollégium dönt a személyi kérdésekről, így az igazgatók kinevezéséről is.

(Index)

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Balla István Élet+Stílus

Újabb iskoláknak menne neki az Orbán-kormány

Ijesztően hangzik az alternatív iskolákra nézve a köznevelési törvény módosításához benyújtott újabb passzus, de szakértők szerint a jogszabály annyira zavarosra sikeredett, hogy még nincs minden veszve. A változtatások okait sem értik: eddig is kaphattak osztályzatot a diákok, eddig is a NAT-hoz igazodtak a tanterveik, és biztosított volt az átjárhatóság. Update: elhalasztják a módosítóról szóló keddi szavazást.

Kirabolták a miskolci rendőrkapitány-helyettest

Kirabolták a miskolci rendőrkapitány-helyettest

85 androidos alkalmazás, amit senkinek nem kellett volna letöltenie

85 androidos alkalmazás, amit senkinek nem kellett volna letöltenie

Mire kinyitotta a kaput az autós, már nem volt mivel beállni – videó

Mire kinyitotta a kaput az autós, már nem volt mivel beállni – videó

Rövidített munkaidővel spórol egy német autóipari cég, akkora a baj az ágazatban

Rövidített munkaidővel spórol egy német autóipari cég, akkora a baj az ágazatban

Mit árulnak el a hatalomról a szilikonmellek és a plasztikázott fenekek?

Mit árulnak el a hatalomról a szilikonmellek és a plasztikázott fenekek?

Többlettel zárta a költségvetés a második negyedévet

Többlettel zárta a költségvetés a második negyedévet