Kis híján megverték Alsózsolcán az akkuüzem beruházóit
A lakossági fórumon a helybeliek hevesen ellenezték a feldolgozó érkezését.
A lakossági fórumon a helybeliek hevesen ellenezték a feldolgozó érkezését.
Bár az Európai Bizottság is vizsgálja a CATL debreceni akkugyárának hatását a vízbázisra, a magyar kormány keresztülviszi akaratát a következmények alapos felmérése nélkül.
Simó Károly a Facebookon és a hvg.hu-nak is nagyon óvatosan fogalmazott: nem támadta be a kormánypárt akkumulátortámogató narratíváját, viszont az ellenzéki városvezetést igen.
Szentirmai István szerint a helyiek nem is ellenzik a gyár megépülését. Lakossági fórum mindenesetre csak októberben lesz.
Nemrég Ikladon és Abasáron is illegális akkulerakatokat találtak. A szabálytalan tárolás mögött feltehetőleg a feldolgozók kapacitáshiánya áll. De mennyivel lehetünk nyugodtabbak, ha a szabályos utat járják be a hibás vagy régi akkuk, főleg, hogy néhány év múlva a kifejezetten akkuhulladékok feldolgozására létrehozott telepek is nehéz helyzetben lesznek, hiszen nekik kell majd feldolgozniuk a Magyarországon előállított, de már meghibásodott akkukat is.
A külügyminiszter világmegfejtése hemzsegett az önellentmondásoktól, de hozta a tőle megszokottat: rugdalta a Nyugatot, magasztalta a Keletet. Csak arra nem válaszolt, hogy akkor mit is keres Magyarország a nyugati szövetségi rendszerekben.
A CATL, amely várhatóan jelentős víz- és energiafelhasználással építi meg, és működteti majd a debreceni akkumulátorgyárat, most vízgyűjtő tartályokat ad Debrecen lakosságának.
Nyár elején az építkezésen még rákkeltő anyagok miatt vizsgálódtak, július végére megkapták az engedélyt.
Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten megnézzük, hogyan alakítják át a Debrecen környéki kistelepülések közösségét az akkugyárak, a Kerületmustra pedig Pestszentlőrincen folytatódik.
Akár 10 millió forint is lehet a bírság.
Nem marad az országban olyan ügy, aminél ne lehetne kikerülni az érdemi vitát, miután a kormány törvénybe írná és kiterjesztené a személyes részvétel nélküli „közmeghallgatást”. Akkugyár, atomerőmű, autópálya, bármi építhető lesz anélkül, hogy az érintettek élőben hallathatnák a hangjukat, és az engedélyeztetést is egyszerűsíti az állam. Az új salátatörvény-javaslat emellett kisebb horderejű dolgokban is enyhítene a bürokrácián: eltörölnék a munkavédelmi oktatást a munkahelyeken, nem a dolgozó feladata lesz erkölcsi bizonyítványt kérni, a házasodási szándékot pedig elég lesz online bejelenteni.
A település mellett található CTParkba beköltözött egy olyan cég, ami kiszolgálja az akkugyárakat.
A kínai akkuüzem még csak épül Debrecenben, az ottani autógyár sem termel még, de már a város nagyberuházásait kiszolgáló beszállítóknak helyt adó ipari park létesítésére készül a közeli Nyíradony, a kormány pedig szívesen segít.
Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek – az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek. Hogy lehetne megelőzni a baleseteket és a súlyos megbetegedéseket? Összefoglalónkban ezen kérdések megválaszolása mellett térképen mutatjuk meg, hol történtek (nyilvánosságra került) balesetek, illetve azt is, hol vannak már, és hol lehetnek még akkugyárak az országban.
A beszállító vis maiorra - a háborúra - hivatkozva módosítani szerette volna a szerződést, most majd pereskedhet - Szingapúrban.
A CATL szerint emberi mulasztás nem történt, viszont soron kívül felül fogják vizsgálni az összes cölöpöző gépet.
Azt azonban nehéz elképzelni, hogy a kormány letett volna a milliárdos beruházásról.