Szijjártót megkérdezték, lesz-e kínai autógyár Szegeden, de kitérő választ adott
A német sajtó már tényként kezeli, egyelőre azonban sem a magyar kormány, sem maga a kínai gyártó nem erősítette meg, hogy valóban érkezne a gyár.
A német sajtó már tényként kezeli, egyelőre azonban sem a magyar kormány, sem maga a kínai gyártó nem erősítette meg, hogy valóban érkezne a gyár.
Eddig úgy tett a győri önkormányzat, mintha mit sem tudna arról, miféle beruházásra számíthatnak a győrszentivániak, és így is egyeztetett velük a település határába szánt állítólagos akkumulátorgyárról. Amióta azonban a helyi és a nagyobb nyilvánosság is rácsodálkozott, hogy az erre kinézett termőföldekre már most GIPZ-övezetként, vagyis jelentős mértékű zavaró hatású ipari területként tekintenek, az is eszükbe jutott, hogy fölösleges megtartani azt a helyi rendeletet, ami részletesen előírja, hogyan egyeztessenek az érintettekkel hasonló tervekről.
A külgazdasági és külügyminiszter éves bizottsági meghallgatásán előkerültek a sokat vitatott magyarországi akkumulátorgyárak is. Szerinte nem az a megoldás, ha „elkezdjük szítani az emberek legitim kétségeiből fakadó feszültséget, hanem az, ha elmondjuk nekik, hogy miért jó, ha egy akkugyár a szabályokat szigorúan betartva működik".
A kormány által erőltetett iparfejlesztés még olyan nagyvállalkozók számára is kihívást jelent, mint az ország egyik leggazdagabb embere, a debreceni Herdon István, aki ipari ingatlanok fejlesztésével rakta össze vagyonát. Ő azért persze most is megtalálja a számítását.
Ha Debrecent vesszük, e pillanatig még nem megoldott, hol fog lakni a városba érkező sok ezer vendégmunkás. De más fontos kérdések is felmerülnek, mondja az urbanisztikai szakember.
Irdatlan mennyiségű befektetés érkezik ezekben a hónapokban Magyarország második legnagyobb városába, mégis kapaszkodnia kell a Fidesznek, hogy a jövő évi önkormányzati választáson az övé maradjon. A politikai döntések sokszor megalapozatlanok, és felkészületlenül érték a debrecenieket.
Leánycéget alapított az az elektrolitgyártó társaság, amely több Magyarországon érdekelt akkugyártó beszállítója.
Még a helyi fideszes képviselők sem tudtak róla.
Az Orbán Balázs tárgyalópartnere által képviselt cég neve már itthon is jól ismert: a CATL építi Európa egyik legnagyobb akkugyárát Debrecen mellett – heves lakossági és politikai tiltakozás közepette.
Egyszerűen elintézte a külügy az akadémikusok aggodalmait.
Állásfoglalást adott ki a magyar kormány akkugyárnagyhatalmi törekvéseivel kapcsolatban az MTA Fenntartható Fejlődés Elnöki Bizottsága. Figyelmeztetnek a kockázatokra, komplex megközelítést, nagyobb nyilvánosságot, érdemi adatokon alapuló szakmai vitát várnak, amihez segítséget is felajánlották.
Papp László (Fidesz-KDNP) szerint elfogadhatatlan, hogy olyan szabályozás legyen érvényben, amely lehetővé teszi, hogy a környezetszennyező cégeket ne a bezárás szankciója fenyegesse.
Két teljesen különböző vélemény, egy akkugyáraknak hurrázó és egy, kockázatokat és hibákat soroló előadás hangzott el az Akkumulátoripari Világkonferencián csütörtökön. Előbbi egy államtitkártól, utóbbi egy közgazdász kutatótól.
Ácson forrnak az indulatok a település mellé tervezett katódgyár miatt. A beruházó állítja, hogy minden rendben, azonban 2026-ra a Komárom melletti faluban nemcsak gyár lesz, de egy háromszáz főt befogadni képes lakópark is.
A világ tíz legnagyobb akkumulátorgyártójából öt már megérkezett Magyarországra.
A beruházó visszavonta az engedélykérelmét, nincs értelme megtartani. Átfogó környezeti hatásvizsgálat indul az akkumulátorbontóval kapcsolatban.
Az eset zárt ülésen készült, így felvétel nincs az esetről.
Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten utánajárunk a líbiai katasztrófa hátterének, folytatjuk az akksigyári balesetek felgöngyölítését és megvizsgáljuk az új töri- és magyarérettségi vérző sebeit.
Interjút adott az Indexnek a volt államfő, aki most fenntarthatósági területen aktív, bár a válaszai alapján ez annyira nem egyértelmű: húzódozik a szélenergiától, támogatja a nukleáris energiát, az akkumulátoriparról pedig azt mondja, valakinek az akkumulátorokat is le kell gyártania.