Erre figyeljenek az autósok vasárnap
Vonulásos demonstráció miatt lesz nehéz a közlekedés a fővárosban. Vasárnap hajnalban pedig sehol sem lehet autópálya-matricát vásárolni.
Vonulásos demonstráció miatt lesz nehéz a közlekedés a fővárosban. Vasárnap hajnalban pedig sehol sem lehet autópálya-matricát vásárolni.
Szünetel az e-matrica értékesítés augusztus 10-én hétfőn hajnali 1 és 5 óra között a rendszer tervezett karbantartása miatt - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szerdán.
Öt hónappal a fővárosi körgyűrű fizetőssé tétele után végre táblákkal is jelölik az M1-M7-es bevezetőn, hogy honnan következik fizetős útszakasz – közölte a fizetőssé tétel ellen korábban tiltakozó budaörsi polgármester, aki szerint viszont a táblák olyan kicsik, hogy alig lehet őket észrevenni.
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tanulmányban vizsgálta a matricabevételek emelésével kapcsolatos lehetséges forgatókönyveket. A most nyilvánosságra hozott tanulmányban szerepelt egy olyan lehetőség is, amely a teljes országos közúthálózatra kiterjesztette volna a fizetős rendszert. Bár a kormány ezt a verziót végül elvetette, a nemrég távozott kormányszóvivő egy megjegyzésben utalt arra, lehet ilyen irányú döntés a jövőben.
Péntektől már nem csak Android, hanem iOS operációs rendszerrel működő mobileszközökön is megvásárolhatók az autópálya-matricák.
A fizetős utak hossza miatt Veszprém megyében a megyei matrica kevesebbet ér: tizenegyszer annyit kell fizetni egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint Pest megyében. Veszprém megyében 256 forint egy kilométer, de például Baranyában csak 85 forint.
Egyelőre csak az Android-felhasználók vásárolhatnak kényelmesen megyei és egyéb matricákat, iOS-en csak néhány nap múlva válik elérhetővé a szolgáltatás. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nél regisztrált felhasználók sms-ben is fizethetnek.
A terhelést nem bíró online rendszer, kétmatricás Duna-híd, belvárosi dugó Budapesten, pár száz méteres matricás szakasz, célba nem érő kommunikáció. Van olyan agglomerációs település, amely válaszlépésre készül a megnövekedett forgalom miatt. Egyelőre fejetlenség a köbön a kormányzat kibővített útdíjrendszere körül.
Tavaly az év első hónapjában 165 ezer éves országos matricát értékesítettek. Ezt idén már az év első 4 napjában meghaladták – mondta egy illetékes a Duna Tv-ben. Jó tudni: a most megvásárolt matricák egységesen 2016. január 31-ig érvényesek.
A fejlesztési minisztérium helyettes államtitkára szerint a türelmi idő nemcsak a rendszer használóinak, hanem a rendszer kialakítóinak is rendelkezésére áll. A hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja – mondta Becsey Zsolt.
Ha az angol vagy német nyelvű felületen próbálunk matricát venni, sikerrel járunk.
SMS-ben nem lehet egyelőre megkapni a várva várt megyei matricákat, és bizonyos benzinkutaknál is hiába állunk sorba értük. Akik interneten próbálták beszerezni a matricát, azok közül is csak kevesen jártak sikerrel: nem bírja a rendszer az ostromot.
Az útdíjról szóló rendelet a rendkívül kevés felkészülési idő miatt sérti a jogbiztonságot, ezért az LMP az Alkotmánybírósághoz fordul. A párt megkeresi az üggyel kapcsolatban a parlament két másik ellenzéki frakcióját is.
Valószínűleg fizetőssé válik januártól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljához vezető útszakasz is -- bogarászta ki a frissen megjelent matricatérképekből a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).
Közzétette a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) azokat a részletes térképeket, amelyek a január 1-jétől fizetőssé váló útszakaszokat, illetve a megyei matricával is használható szakaszokat mutatják be. A társaság a megyékről külön térképeket készített. Az M1-es, M3-as, M7-es kivezető szakaszain tájékoztató táblákat is kihelyeznek a változásokról.
A kormányszóvivő tájékoztatása szerint nem csúszik az új autópályamatrica-rendszer bevezetése.
A kormány szándéka szerint január elsejétől már csak autópálya-matricával lehet felhajtani az M0-s több szakaszára, számos települést elkerülő pályaszakaszára és a fővárosba bevezető autópályákra a városhatáron kívül, de még nem tudni, mikortól lehet megyei engedélyt vásárolni – írta a Magyar Nemzet.
Hát nem kormányon, az biztos. 2006-ban mondta, országértékelő túrája szentesi állomásán. A nyilatkozatot a Napi.hu ásta elő.
A nemzeti fejlesztési miniszter nem tartja indokoltnak az úthasználati jogosultságok érvényességi idejének további kitolását – derül ki a csütörtöki Világgazdaságból.
Megszűnik a papír alapú autópálya-matrica Szlovákiában, és 2015-ben bevezetik az elektronikus matricát – írta csütörtöki számában a pozsonyi Pravda.