Drágulnak az osztrák autópálya-matricák
Nemcsak Magyarországon, hanem a szomszédos Ausztriában is emelkedik az autópályák használati díja.
Nemcsak Magyarországon, hanem a szomszédos Ausztriában is emelkedik az autópályák használati díja.
Április óta létezik ez a jogosultságfajta, itt vannak az első adatok róla.
Videóhívással is lehet ügyintézni mostantól.
Az egynapos matrica jelenleg 5150 forintba kerül, miközben a 10 napos 6460 forintba.
A D1 kategóriás matrica árát Lázár János már tavaly elárulta, most a többié is kiderült.
A párt szerint a jóval 500 milliárd feletti autópályadíj-bevétel mellett bőven beleférne, hogy ezer forintba kerüljön a 24 órás autópálya-matrica.
Pedig az EU két éve döntött róla, hogy kötelező.
Mindegyik kategóriában drágábbak vagyunk, mint a sógorok.
Komoly bírságba futhat bele, aki elfelejti megvenni.
A VoxPay is érintett lehet a napokban napvilágot látott, kritikus léptékű kiberbiztonsági incidensben, csalók élhetnek vissza a szolgáltató nevével. A cég megosztott néhány információt, mi utalhat csalásra, és hogyan lehet jelezni az ilyen eseteket.
Jelentősen drágulnak az üzemanyagok, változik a kerti háztartási kutak szabályozása, újabb szakaszokon lesznek fizetősek az autópályák, változnak a családtámogatások, de a megújulók helyzete is módosul. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
A válaszadók többsége az 1000 forintos árat tartaná elfogadhatónak, de ennél várhatóan jóval többe kerül majd az egynapos matrica.
A pályadíjak árai automatikusan mennek a pénzromlás után.
Európában a személyautók immár 7 országban használhatják fizetés nélkül az autópályákat. A magyar matricák uniós összehasonlításban is sokba kerülnek, de a sztrádahasználat messze a fizetőkapus országokban a legdrágább.
Szinte egyöntetű az igény a rövid időre szóló jogosultságra, egy felmérés szerint sokan nem tartják igazságosnak a mostani rendszert.
Vannak fix tarifás országok, van, ahol személygépkocsival ingyenesen hajthatunk az autópályán, és van, ahol kalkulátorokkal számolhatjuk ki a díjat.
Aki külföldi rendszámú járművel mulaszt el autópálya-matricát venni Magyarországon, a magyar rendszámúakhoz képest két és félszeres bírságot kap, és a csekket nem is a magyar útdíjbeszedő, hanem egy németországi, de amúgy szintén magyar családi vállalkozás küldi. Az EU hiába hozott szabályokat épp az ilyen ügyek költségeinek csökkentésére, azok csak másutt működnek, nálunk valamiért nem. A külföldi hatóságok is ismerik a „magyar különlegességet,” de tehetetlenek ellene. Mégis vannak, akik felveszik a harcot a németországi magyar társasággal, és nyernek is.
A szlovén autópályakezelő június 15-én vagy július 1-jén tervezi bevezetni az új díjakat.
A hárommillió éves autópálya-matrica helyett, amelyek január 31-én éjfélkor lejártak, vasárnapig csak 1,3 millió újat vettek.