Óriási a dugó az M1-M7-es csomópontnál a hosszú hétvége előtt
Nagy dugó alakult ki az M7-M1-es autópálya-csomópontnál a hossz hétvége előtti délután.
Nagy dugó alakult ki az M7-M1-es autópálya-csomópontnál a hossz hétvége előtti délután.
A spórolás magyarázza az utat, de az út nem magyarázza magát – ez a fő baj a tervezett újfajta gyorsutakkal. Ha figyelmen kívül hagyják a közlekedésmérnökök tudományát, az autósok nem fogják érezni és érteni, hogyan vezethetnek, és kész a balesetveszély.
Kedd és szerda este lezárják az autópályák közös bevezető szakaszán a szélső sávot és a leállósávot, hogy tartószerkezetet építsenek. Csütörtök reggeltől egészen szombat hajnalig az elválasztó sáv melletti sávot zárják le a befelé vezető irányban.
Hat kilométeres sávlezárás az autópályán két kilométeren végzett munka miatt, nagy zajt csapó, nem ritkán az egyirányú utcát sokáig eltorlaszoló kukásautó a reggeli csúcsban, forgalombénító nagyberuházások egy műszakban, kéményellenőrzés és ajánlott levél kézbesítés munkaidőben, 220 kilométer autózás egy vízszintes vonalért. Tényleg az a fő cél, hogy szivassák az állampolgárt? Csak remélni merjük, hogy elsősorban nem. A velünk élő szocializmus.
Kész csoda, hogy nem lett nagyobb baleset: hétfő este egy 55 éves férfi autójával kilométereken át haladt a forgalommal szemben az M1-esen, a Hegyeshalom felé vezető irányban.
A Magyar Autóklub nagyon örül annak, hogy a kormány fejleszti az úthálózatot, de szerintük a tervezett 2x2 sávos utakat nem szabad gyorsútnak minősíteni.
Csakis a miniszterelnöki ígéretek miatt rukkolt elő a „gyorsút” tervével a fejlesztési tárca – derül ki a hvg.hu birtokába jutott előkészítő anyagból. Szakmai érv nincs az új hibrid, a főútba oltott autóút bevezetése mellett, sőt. Ott is lesz gyorsút, ahol van ugyan kockázat, de alacsony az előrejelzett forgalom. Gyorsút lesz az elképzelések szerint az M7-es és Kaposvár, az M1-es és Pápa közötti szakaszon, Vásárosnamény és Záhony, illetve Beregdaróc között.
Politikai hibrid készül aszfaltból: a főutat kereszteznék az autóúttal. A mérnökszakma szerint emberéletekkel játszanak.
Önkéntes civil segítők sokat mesélnek arról, hogy a menekültekkel való kapcsolattartás milyen mélyen megérinti őket. Riporterünk végigkövette a válság hetét a Keletiben, ahol néhány száz négyzetméteren összesűrűsödött mindaz, amivel a magyar és az európai menekültpolitika nem tud mit kezdeni. De a történet mégsem az EU-ról vagy Orbánról szól, hanem konkrét emberi sorsokról. Zalavári Noémi ott volt a menetelők között, akik megindultak gyalog Ausztriába. Erősen szubjektív beszámoló.
Le akarták terelni a rendőrök az Ausztriába menetelő menekülteket az M1-esről, akik így reagáltak a próbálkozásra:
A Kronen Zeitung információi szerint elkapták azokat az embercsempészeket, akik felelősek lehetnek a hűtőkamionban megfulladt menekültek haláláért. A nyomozás szálai Magyarországra vezettek, az első hírek szerint három embert vettek őrizetbe, később már hétről írt az osztrák lap. A háttérből valószínűleg románok irányíthatták őket. Az osztrák belügyminisztérium nem erősítette meg a Kronen Zeitung pénteki információját.
Nem egy szlovák cégé, hanem a magyar Mastermobilker Kft.-é volt az a teherautó, amelyben menekültek holttestét találták meg csütörtökön, egy osztrák autópályán, közel a magyar határhoz. Eddig nem lehetett tudni, pontosan hány holttest volt a hűtőkocsiban, 20 és 50 közötti számokat említettek a források. Péntek reggel aztán az osztrák belügyminisztérium azt közölte, hogy több mint hetven halott volt a járműben. Az már csütörtökön kiderült, hogy a teherautó magyar rendszámát Kecskeméten váltotta ki egy román állampolgár.
Egyelőre nem tudni, hogy pontosan hányan utaztak annak a teherautónak a rakterében, amelyben csütörtök délelőtt találtak halott migránsokat. Az osztrák rendőrség nem zárta ki, hogy nők és gyerekek is vannak az áldozatok között. A jármű nem egy tipikus embercsempész kocsi volt, ugyanis egy jól záródó hűtőkocsiról van szó. A teherautó szerda reggel Budapest környékéről indulhatott.
A romániai Állami Építésfelügyeleti Hatóság leállította a dél-erdélyi autópálya Déva-Marosillye szakaszának építését, mert a szállításügyi minisztérium nem szerezte be a kivitelezőnek a szükséges építési engedélyt – közölte kedden a Digi 24 hírtelevízió.
Elgázoltak egy 30 év körüli szíriai férfit Calais-nál, az autópályán, amikor megpróbált átjutni Angliába. A mentőknek gyorsan kellett intézkedniük, mert a közelben tartózkodó mintegy száz migráns megtámadta őket.
Útlezárásokra kell számítani az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán, az Egér úti csomópont előtt hétfőtől az út feletti kijelző építése miatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
Az autópályák és a hagyományos autóutak mellé javasolt "M gyorsút" akár harmadával olcsóbban megépíthető lenne a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint - közölte az MTI.
Utazásuk során vették észre a román szülők, hogy kislányuk valamelyik autós pihenőben maradt az M7-es sztrádán.
A német hatóságoknak igazából ötletük sincs, hogy hárítanak el egy egészen különös útakadályt.
Hubei tartományban az volt a feladat, hogy építsék meg az autópályát, ám kerüljék el a fák kivágását, illetve az alagútfúrás. Az Új Kína Tv vasárnapi videója szerunt így sikerül: a minap megnyílt a környezetvédő sztráda.