Ennyivel drágulnak jövőre a sztrádamatricák
Megjelentek a hivatalos árak.
Egyúttal bevezették az egynapos autópálya-matricát is.
Egy ideje már szokásuk, hogy nyárra emelnek a tarifán.
Egy csokorba szedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy aki az Adriára készül, az a kellemetlen meglepetések miatti szitkozódás helyett inkább pihenéssel tölthesse a vakációt.
Az egynapos matrica jelenleg 5150 forintba kerül, miközben a 10 napos 6460 forintba.
A rosszabb forgatókönyv igazolódott be az érvényességről.
Komoly bírságba futhat bele, aki elfelejti megvenni.
A gyanútlan vevő még a biztonságosnak vélt kétlépcsős azonosító kérést is megkapja a csalóktól.
A pályadíjak árai automatikusan mennek a pénzromlás után.
Európában a személyautók immár 7 országban használhatják fizetés nélkül az autópályákat. A magyar matricák uniós összehasonlításban is sokba kerülnek, de a sztrádahasználat messze a fizetőkapus országokban a legdrágább.
Szinte egyöntetű az igény a rövid időre szóló jogosultságra, egy felmérés szerint sokan nem tartják igazságosnak a mostani rendszert.
Vannak fix tarifás országok, van, ahol személygépkocsival ingyenesen hajthatunk az autópályán, és van, ahol kalkulátorokkal számolhatjuk ki a díjat.
Aki külföldi rendszámú járművel mulaszt el autópálya-matricát venni Magyarországon, a magyar rendszámúakhoz képest két és félszeres bírságot kap, és a csekket nem is a magyar útdíjbeszedő, hanem egy németországi, de amúgy szintén magyar családi vállalkozás küldi. Az EU hiába hozott szabályokat épp az ilyen ügyek költségeinek csökkentésére, azok csak másutt működnek, nálunk valamiért nem. A külföldi hatóságok is ismerik a „magyar különlegességet,” de tehetetlenek ellene. Mégis vannak, akik felveszik a harcot a németországi magyar társasággal, és nyernek is.
Amennyiben követjük az uniós előírást, a személyautókra és a teherjárművekre is lehetne majd vásárolni.
A szlovén autópályakezelő június 15-én vagy július 1-jén tervezi bevezetni az új díjakat.
Országos és megyei autópálya-matricák milliói járnak le január 31-én, az újak beszerzését pedig sokan hagyják az utolsó pillanatra.
Míg a jelenlegi fizetőkapus rendszer 200 járművet tud kezelni egy óra alatt, addig az új rendszer akár 3000 jármű áthaladását is lehetővé teszi ugyanazon idő alatt.
A környező országokban a 10 napos matrica ára is csak egyetlen helyen drágább pár forinttal, mint a magyar útdíj.
Több mint kétszáz kilométerrel bővülnek jövőre a fizetős szakaszok.