#autópályaépítés









Kirúgja a kormány a Közgépet
 

Kirúgja a kormány a Közgépet

Néhány hónapja még minden a legnagyobb rendben volt az Abonytól Fegyvernekig ve­zető M4-es sztráda 29 kilométerének beruházásával, a 4 milliárd Ft/km átlagárat maga a kormány védte. Most meg úgy tűnik, gyorsan változó indokokkal felrúgják az egészet - írja a Népszabadság. Nem is légből kapott érvekkel, köztük azzal, hogy az új autópálya árában két nagy és több kisebb híd megépítésének költsége is benne van.

hvg.hu hvg.hu



2020 után építik csak tovább az M0-st
 

2020 után építik csak tovább az M0-st

Az M0-s autóútnak a 10. számú főúttól az 1. számú főútig tartó továbbépítése csak a 2020-2027. közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.

MTI MTI




Új autópálya-építési csúcs: 3,8 milliárd forint egyetlen kilométerért
 

Új autópálya-építési csúcs: 3,8 milliárd forint egyetlen kilométerért

Nagyot tévedett, aki eddig azt hitte, hogy Magyarországon drágán épülnek a sztrádák, mert egy most induló, nem egészen 29 km-es autópálya-szakasz építése mintegy 110 milliárd forintba kerül majd. A 2016-ig megépülő, Abony és Fegyvernek közötti szakaszt három építő jegyzi – köztük ott a Közgép, de a korábban épp a Fidesz által sokat szapult három nagy sztrádaépítő cég is. A miniszter szerint az ugyan felfelé húzhatta az árakat, hogy a projekthez az utolsó pillanatban hívják le az uniós támogatást, de Némethné szerint az M4-es projektjén nincs mit vizsgálni.

hvg.hu hvg.hu

Ponta: autópályák nélkül nem egységes Románia
 

Ponta: autópályák nélkül nem egységes Románia

Rossz lesz Romániának az 1918-as, úgynevezett nagy egyesüléstől számított százéves mérlege, ha a következő öt évben nem épülnek autópályák, és nem sikerül összekötni infrastrukturálisan az ország különböző régióit - mondta Victor Ponta román miniszterelnök pénteken.

MTI MTI

Ezért drága Erdélyben az autópáyaépítés
 

Ezért drága Erdélyben az autópáyaépítés

Az erdélyihez hasonló terepen máshol nem is építenek autópályát, mivel szinte teljesen alkalmatlan erre. Az alagút lenne a legjobb megoldás, de az még drágább. Az észak-, és dél-erdélyi autópályát is az autópályaépítéshez rettentő gyenge alapon kell megvalósítani.

hvg.hu hvg.hu

Kétszer hétsávos autópálya építenének Hollandiában
 

Kétszer hétsávos autópálya építenének Hollandiában

Kétszer hétsávosra akar bővíteni egy jelenleg csupán kétszer ötsávos autópálya-szakaszt az ügyvezető holland kormány közlekedési minisztere, amivel sokakat magára haragított, köztük Utrecht város elöljáróságát - jelentette szerdán a DutchNews.nl holland hírportál.

MTI MTI