Nincs valami fura a Szolnoknál épülő új autópályán? – Fotó
Biztosan van rá tudományos magyarázat.
Biztosan van rá tudományos magyarázat.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) két éve készített jelentésében olyan dolgok szerepeltek, amelyek alapján az egész M4-es beruházásról le lehetett volna mondani. Nem kellett volna mást tennie a kormánynak, mint elolvasni – írja a Népszabadság.
Az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz és az Európai Számvevőszékhez fordul Jávor Benedek, az Együtt–PM szövetség társelnöke az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építési költségei miatt.
Nagyot tévedett, aki eddig azt hitte, hogy Magyarországon drágán épülnek a sztrádák, mert egy most induló, nem egészen 29 km-es autópálya-szakasz építése mintegy 110 milliárd forintba kerül majd. A 2016-ig megépülő, Abony és Fegyvernek közötti szakaszt három építő jegyzi – köztük ott a Közgép, de a korábban épp a Fidesz által sokat szapult három nagy sztrádaépítő cég is. A miniszter szerint az ugyan felfelé húzhatta az árakat, hogy a projekthez az utolsó pillanatban hívják le az uniós támogatást, de Némethné szerint az M4-es projektjén nincs mit vizsgálni.
Rossz lesz Romániának az 1918-as, úgynevezett nagy egyesüléstől számított százéves mérlege, ha a következő öt évben nem épülnek autópályák, és nem sikerül összekötni infrastrukturálisan az ország különböző régióit - mondta Victor Ponta román miniszterelnök pénteken.
Az erdélyihez hasonló terepen máshol nem is építenek autópályát, mivel szinte teljesen alkalmatlan erre. Az alagút lenne a legjobb megoldás, de az még drágább. Az észak-, és dél-erdélyi autópályát is az autópályaépítéshez rettentő gyenge alapon kell megvalósítani.
Kétszer hétsávosra akar bővíteni egy jelenleg csupán kétszer ötsávos autópálya-szakaszt az ügyvezető holland kormány közlekedési minisztere, amivel sokakat magára haragított, köztük Utrecht város elöljáróságát - jelentette szerdán a DutchNews.nl holland hírportál.
Felszámolási eljárást indítottak az Ezentis Infraestructuras Magyarországi Fióktelepe ellen. Az Ezentis 2009-ben 60 milliárd forint feletti árbevételt produkált. A magyar fióktelep anyavállalata, a spanyol Ezentis a közelmúltban kért csődvédelmet, miközben négy magyarországi projektben vesz részt, mindegyik állami beruházás.