A kormányzati kreativitás áldozatai lesznek azok is, akik cégautóadót fizetnek
Három év után idén újra nagyot nőtt a cégautóadó mértéke, és a folyamat nem áll le. Az adónemmel kapcsolatos főbb tudnivalókat foglaltuk össze.
Három év után idén újra nagyot nőtt a cégautóadó mértéke, és a folyamat nem áll le. Az adónemmel kapcsolatos főbb tudnivalókat foglaltuk össze.
A globális vámháború negatív hatásait a magyar lízingpiac is megérzi majd – véli Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Az emelkedő cégautóadót a lakosság segítségével lehetne elkerülni.
Kiderültek a kormány által kivetett "extraprofitadók" részletei. A kormányrendelet rögzíti a repülőjegyekre kivetett új, kétféle tarifát alkalmazó adót, a csaknem duplájára emelt cégautóadót és kiderül az is, hogy a Revolut-jellegű utalások után is fizetni kell ezután.
Mindezt ráadásul csak a tizenöt legfontosabb uniós piacon, amelyben mi benne sem vagyunk.
Akár összkerék-hajtással is adják, aminek nem nagyon lenne párja.
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, a kategóriákat tekintve, alig van olyan nagyautó és terepjáró, amely nem szenvedett el károkat – derült ki egy hazai flottakezelő saját portfóliójának statisztikáiból.
Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.
A magyar rendszámú céges autók után adózni kell minden esetben, ha tulajdonosa jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet. A cégautóadó független attól, hogy költséget számolnak-e el azzal kapcsolatban.
Több bevételt remélt és realizált az állam az idén február 1-jével módosított cégautóadóval. A módosított törvényben meghatározott új szabályok elrendelése –mint sok egyéb intézkedés is – az igazságosság jegyében történt, a „fizessenek többen, kevesebbet” jelszó kiadásával. Az államkassza biztosan jobban jár, a nagyvállalatok szintén. A magyar cégállomány mintegy hetven százalékát kitevő mikro- és kisvállalkozásoknak viszont az új rendszerben biztosan fizetniük kell, nem maradt kiskapu.
A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.
2009. február 1-jétől Magyarországon változott a cégautóadó megfizetésének szabálya, mivel a „minél többen, de kevesebb adó” elve érvényesül a korábbi „kevesebben, de minél nagyobb összegű adó” alapelv helyett - legalábbis ez volt a kormányzati szándék. Hogy csinálják ezt az unió más országaiban?
Az adóhatóság az összes folyamatban lévő, és ezután kezdődő átfogó ellenőrzésnél elrendelte a cégautók utáni adófizetési kötelezettség preventív célú ellenőrzését is - közölte az APEH.
Bejött a kormány számítása az átalakított cégautóadóval kapcsolatban, a korábbi 30 ezer helyett négy-ötszázezren fizették meg ezt az adót - olvasható a Napi Gazdaságban.
A falubuszok utáni adó fizetésének bojkottjára hívta fel az önkormányzatokat Csörsz Klára, a Magyar Tanya- és Falugondnoki Szövetség társelnöke - írta pénteki számában a Kisalföld.
Legyen igazságosabb és átláthatóbb – ez volt a kormányzat szándéka a február 1-jétől bevezetett új cégautóadó-rendszerrel. Ám ez sem mentes a méltánytalanságoktól, például az egyéni vállalkozók egy része rosszabbul járt.
Legyen igazságosabb és átláthatóbb – ez volt a kormányzat szándéka a február 1-jétől bevezetett új cégautóadó-rendszerrel. Ám ez sem mentes a méltánytalanságoktól, például az egyéni vállalkozók egy része rosszabbul járt. Hogyan ellenőriz az APEH és alkotmányos-e ez a típusú vagyonadóztatás?
Tömegével szabadulnak meg a cégek a tulajdonukban lévő személygépkocsiktól, hogy kikerüljék a február 1-je óta fizetendő cégautóadót - írta a Világgazdaság hétfői számában.