A BMW is menekülhet a Brexit miatt
Németországba mehet az elektromos Mini gyártása.
Honnan lesz az áram, amellyel a sok autót megtöltik? – teszi fel a kérdést egy magyar kutató.
Hatvan Príma élelmiszerüzlet használ teljes egészében megújuló energiaforrásból származó áramot az MVM Partnerrel kötött stratégiai együttműködés eredményeképpen. A CBA-lánc közölte, 50 e-töltőállomást is üzembe helyez.
A kormány elkötelezett az e-mobilitás fejlesztése iránt, a tervek szerint 2020-ra Magyarországon mintegy 30 ezer elektromos jármű fog közlekedni - jelentette ki Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára az első támogatott elektromos autó pénteki budapesti átadásán.
Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautótöltő-állomást a Lidl - közölte az áruházlánc kedden.
A tervek szerint 2020-ra 30 ezer környezetkímélő autó járja majd a magyar utakat. Ez egy szép cél, de magvalósításához évente 7500 elektromos vagy hibrid gépjárművet kellene értékesíteni. Hazánkban egyelőre 1300 zöldrendszámos autó van forgalomban, és évente alig több mint 100 villanyautót – azaz tisztán elektromos hajtással működőt – adnak el.
A kormány kifizetné a vételár egyötödét azoknak, akik tisztán elektromos autót akarnak venni. A pályázat október végétől lesz elérhető.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter adta át az elektromos autók számára szervezett '80edays' nemzetközi túra budapesti állomásán.
Drágák és nehézkes az elektromos autók töltése Magyarországon, ráadásul keveset lehet velük egy töltéssel megtenni – holott sok kedvezmény is jár velük, sok helyen a buszsávban mehetnek.
Jóllehet, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tavaly szeptemberben 150 villámtöltő telepítését ígérte, az erre szánt 7 milliárd forintból a villanyautók "tankolására" alkalmas rendszerekre máig nem költött egy fillért sem az állam. Sőt, most az NGM illetékes államtitkársága az ígéret optimalizálását – vagyis: 150 helyett 50-re redukálását – ígérte meg csupán. A tárca szerint a 906 elektromos autó kiszolgálására éppen elég a 93 töltőállomás.
Az új közlekedési stratégia értelmében Norvégiában 2025 után már csak elektromos- és hidrogénmeghajtású autókat lehet majd forgalomba helyezni.