#fotó











„Az élet egy természetes montázs” – Hámos Gusztáv és Katja Pratschke kísérletező alkotásai a Mai Manó Házban
 

„Az élet egy természetes montázs” – Hámos Gusztáv és Katja Pratschke kísérletező alkotásai a Mai Manó Házban

A fotó egy elmúlt pillanat médiuma, míg a film a jelenben zajlik, és folyamatosan a jövőbe mutat – fogalmaz Hámos Gusztáv videóművész, aki alkotótársával, Katja Pratschkéval a fenti kettőt ötvöző, fotószekvenciákon alapuló fotófilmben talált rá a legizgalmasabb kifejezési módra. Munkáik a Mai Manó Házban láthatók.

Bihari Ágnes Bihari Ágnes



Tombor Zoltán: A fotó is lehetne országimázskérdés
 

Tombor Zoltán: A fotó is lehetne országimázskérdés

„Klasszikus, így kicsit unalmas, szépkedő és romantikus” fotósként jellemzi magát, akit a politika nem érdekel, sokkal inkább az emberi érzelmek és azok lenyomatai. Többek között arról kérdeztük, nem tartja-e mégis állásfoglalásnak, hogy a Dorothea Hotelben közel ötszáz munkája lóg kint, milyen tapasztalat volt zsűrizni a TV2 modellkeresős műsorában, miért gondolja, hogy a művészeti piacon a fotó műfajának fontosságát itthon még mindig bizonygatni kell, és hogy amerikás magyarként jött-e haza sokévnyi külföldi lét után.







A fotós, aki szinte egy expresszionista festő módjára dolgozott – Kerekes Gábor emlékkiállításán jártunk
 

A fotós, aki szinte egy expresszionista festő módjára dolgozott – Kerekes Gábor emlékkiállításán jártunk

KG Ikonok címmel Kerekes Gábor munkái láthatók (újra) az Artphoto Galériában. A nagy hatású fotográfusra halálának tizedik évfordulóján az életmű legfontosabb darabjainak, mára ikonikussá vált képeinek május végéig tartó kiállításával emlékeznek. Az esemény kapcsán négy pályatárssal – Barta Zsolt Péter fotográfussal, Jokesz Antallal, Vető Jánossal és Drégely Imrével beszélgetett Bihari Ágnes.

Bihari Ágnes Bihari Ágnes