Bruttó tizenöt forinttal csökken a benzin ára
A gázolajé is lejjebb megy.
Szétfúrták a 70 éves fa törzsét, a lyukakba öntötték a mérgező anyagot. A helyi önkormányzat feljelentést tett.
Jelentős árcsökkenés van a világpiacon, ez pedig hatással lehet a magyar árakra is.
Az árakat rögzítő rendelet szerint csak bizonyos előírásoknak megfelelő prémiumdízelek lehetnének szabadárasak.
Némi adóbevételről az állam is lemond azzal, hogy az eddiginél olcsóbbá teszi a benzint, a nagykereskedők bevétele három hónapot kibír, a benzinkutakon aggódhatnak igazán, hogy tényleg csak három hónapig tart-e a korlátozás. Nagyon kellemetlen akkor lehet a helyzet a kormány számára is, ha jövőre olyan lenne a világpiaci helyzet, hogy még a mostaninál is jóval magasabb szabadpiaci árat kellene visszaállítani.
Jellemzően éppen a régebbi autók tulajdonosai maradhatnak ki az előnyből, akik kényszerűségből tankolták eddig is a drágább üzemanyagot.
Ez a hegyomlásnyi nyomatékú versenyautó még bőven a dízelbotrány előtti időkből származik.
Az olajholding azt szeretné, hogy minden dízelesnek jusson a termékből.
A stuttgarti gyártó mostantól modernizált dízel hajtáslánccal kínálja a középkategóriás SUV-ot.
A szintetikus adalék a dízelüzemű járműveknél kulcsfontosságú a kipufogógáz tisztításában. A magas földgázárak miatt viszont most korlátozottan gyártanak a folyadékból.
Abból a nagyjából 500 forintból, amit az ember otthagy a benzinkútnál egy liter üzemanyagért, több mint 250 forint a az államkasszába vándorol. Grafikonra tettük a benzinárak összetevőit részletes bontásban.
Már a benzin ára is közelít az 500 forintos lélektani határ felé.
480 forintban maximalizálják a 95-ös benzin és gázolaj árát – jelentette be Gulyás Gergely. Mit jelenthet ez, kivel fizettetik meg a világpiaci és a magyar ár közötti különbséget, miért nem csökkenti a kormány egyszerűen a benzin adóját, nem fenyegethet-e üzemanyaghiány, és csökkenhet-e most az infláció? Ezekre és más, a benzinár rögzítéséhez kapcsolódó kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.
Megint tovább drágulnak az üzemanyagok.
Riasztó hatása lenne az 500 forintos benzinnek? Még ennél sokkal magasabb üzemanyagár mellett sem csökkenne a benzinkutak forgalma? Egyelőre az autósok többsége csak dühöng a drágulás miatt, de nem vált más közlekedési módra – kíváncsiak vagyunk az önök véleményére, mi lehet a lélektani határ.
Nincs megállás a benzinár növekedésében.