Kötelező lesz az új autókban a tolatókamera és az okos sebességszabályozó
Az unió szerint az új kötelező biztonsági elemek révén több mint 25 ezer emberélet lesz megmenthető az elkövetkező két évtizedben.
Az unió szerint az új kötelező biztonsági elemek révén több mint 25 ezer emberélet lesz megmenthető az elkövetkező két évtizedben.
Annak a másfél millió gépjármű-tulajdonosnak, aki év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkezik, legkésőbb március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét. Mivel a március 1-jei határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik, postai csekken keddtől már senki ne próbálja rendezni az összeget.
Több mint 150 ezer gépjárműlízing- és kölcsönszerződésből, illetve jelzálogszerződésből törölték az ügyfelekre hátrányos vagy nem egyértelmű kikötéseket a pénzügyi intézmények a Magyar Nemzeti Bank (MNB) fellépését követően.
Jönnek-mennek az autóipari fejlesztések, van, ami sokáig megmaradt, van, ami sokkal gyorsabban eltűnik, de az átalakulás folyamatos.
Tömeges leépítések lehetnek a következő néhány évben a nyugat-európai autóipari beszállító cégeknél a Roland Berger felmérése szerint.
Csaknem egymilliárd forint uniós támogatással korszerűsítette gyártó gépsorát a japán AGC Glass tatabányai gyárában.
Nagyon bejött 2012 a Hankooknak, a társaság árbevétele csaknem 5 milliárd eurót tett ki, ami több, mint 8 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.
A francia tőke számára továbbra is vonzó Magyarország, jelentős magyarországi befektetéseket tervez több francia cég.
Úgy fest, sikeresen váltott irányt a személygépkocsi-értékesítésről a járműjavításra, szervizre és vizsgáztatásra helyezve a hangsúlyt az Autó-Füred Kft. az elmúlt években. A 23 főt foglalkoztató tiszafüredi társaság talpon tudott maradni, a mezőgazdasági és tehergépjármű szegmensre koncentráló további fejlesztési tervek megvalósításhoz pedig 50 millió forint tőkét vont be a Széchenyi Tőkebefektetési Alaptól.
Világcégeknek szállít a hatvani Ro-No Kft., amelynek új gyártócsarnoka az év végére készül el. A beruházással több mint ötven új munkahelyet teremt a fröccsöntött alkatrészek gyártásával foglalkozó cég.
Indul a végső harc a Chryslerért, a többségi tulajdonas olasz FIAT és a maradékot birtokló amerikai nyugdíjas alap között. A megegyezésben mindkét fél erősen érdekelt, de ez várhatóan nem lesz árcsökkentő hatású.
Lemondott a már elnyert pályázati pénzről és csak saját forrásból finanszírozza kapacitásbővítő fejlesztését az autóipari beszálító ADSH Kft.
Erősödik Magyarország autóipari beszállítói pozíciója azzal, hogy a Széchenyi Tőkebefektetési Alap 50 millió forintot invesztált a pécsi Matro Kft.-be, amely többek között a Mercedes-nek és a Scanianak is beszállít.
A japán tulajdonú ARRK Hungary, főként az autóiparba beszállító fröccsöntő céget a CEPEI magyar befektetőcsoport vásárolta meg.
Az Opel 2016-ban befejezi a gyártást a németországi Bochumban lévő üzemében. Akkorra futnak majd ki az utolsó Zafira modellek a gyárból.
A Virgin szigeteken bejegyzett National Electric Vehicle Sweden vásárolta meg a csődbe ment Saab autómárkát.
A Csaba Metál Zrt. 1,63 milliárd forint összegű kapacitásnövelő beruházást valósít meg békéscsabai telephelyén európai és hazai támogatással, ezzel a foglalkoztatottak száma hetvennel bővülhet.
Dől a működőtőke Tatabányára, ebben az évben több milliárd forint uniós támogatás érkezik a városba és vonzáskörzetébe többek között francia, amerikai, japán és német érdekeltségek révén.
Az autópiac válsága miatt a márkakereskedők a kereskedelem helyett egyre inkább a szerviztevékenység felé fordulnak. Árnyalja azonban a képet, hogy egyre erősebb a feketegazdaság, a működő szervizek mintegy fele számla nélkül dolgozik.
A BMW Mexikóban és Kelet-Európában építene új üzemet. A Reuters szerint a szlovákiai Kassa mellett Miskolc is esélyes a beruházás elnyerésére.