Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Indul a végső harc a Chryslerért, a többségi tulajdonas olasz FIAT és a maradékot birtokló amerikai nyugdíjas alap között. A megegyezésben mindkét fél erősen érdekelt, de ez várhatóan nem lesz árcsökkentő hatású.
Az FIAT eddig lényegében semmit sem fizetett a Chrysler csaknem 60 százalékáért, amelyet azért kapott meg a 2009-ben csődvédelem alá került amerikai vállalatot irányító washingtoni kormánytól, hogy a kisebb, olcsóbb, alacsonyabb fogyasztású autók gyártásához szükséges technológia átadásával biztosítsa az autógyártó túlélését – írja a Napi Gazdaság Online. A maradék 41,5 százalékért azonban feltehetően rendesen a zsebébe kell nyúlnia, s mivel a részesedés eladója, a legnagyobb amerikai autóipari szakszervezet, az UAW nyugdíjasainak egészségügyi alapja brutálisan kemény ellenfél, az olasz cég csak egy több milliárd eurós pókerjátszmában juthat hozzá a részvénycsomaghoz.
A FIAT meg akarja szerezni a teljes ellenőrzést az amerikai cég felett, hogy szabadon dönthessen jövedelme felhasználásáról, míg a nyugdíjasalap nem tud mit kezdeni Chrysler-tulajdonával, hiszen nem fizetheti számláit részvényekkel. Az alkuban tehát a megegyezésben erősen érdekelt, de minél nagyobb haszon elérésére törekvő felek vesznek részt. Várakozások szerint harcuk körülbelül hatmilliárd dolláros árat eredményezhet.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Orbán Balázs egész Magyarország nevében óhajtotta ezt, és azzal biztatott, hogy Varga Juditnak sikerült.