Baj van az Instagramon: több millió influenszer és híresség adatai szivárogtak ki
Egyelőre nem tudni, honnan származik, de nagyjából 49 millió rekordot tartalmaz az az adatbázis, amit a napokban fedezett fel egy kiberbiztonsági szakértő.
Egyelőre nem tudni, honnan származik, de nagyjából 49 millió rekordot tartalmaz az az adatbázis, amit a napokban fedezett fel egy kiberbiztonsági szakértő.
Oroszországban például egy 21 éves lány népszerűsítette az elektromos cigarettájukat.
Közel 2,5 millióan követik a YouTube-on a Rawvana nevű videóst, akiről most kiderült, hogy csak az interneten vegán, ugyanis a való életben pont úgyanúgy megeszi az állati eredetű termékeket is, mint azok, akiket le szeretne szoktatni erről.
A lányt éppen az instagramos követői jelentették a rendőrségnek.
Már tesztelik, jövőre pedig be is vezethetik az „alkotói fiókot”, amivel a korábbinál több lehetőséget kapnak a legnagyobb Instagram-sztárok a fiókjuk kezelésére.
A hírnév és annak megszerzéséről szól a népszerű szimulátor novemberben érkező kiegészítője, melyben az influenszerek életét is kipróbálhatják a játékosok.
Az online véleményvezérek erejét sokan követőik táborának nagyságával mérik, pedig a lájkolók száma nem minden esetben mutatja meg befolyásuk valódi mértékét, a tartalmi értéket. A HVG Extra Business szubjektív listája elsősorban azt veszi figyelembe, mennyire hiánypótló és kreatív az adott téma feldolgozása, továbbá milyen értékeket hirdet az influencer.
Önmagában egy alkalmazás persze senkit nem tesz online influencerré, de az alábbi appok használóinak jóval kisebb infrastruktúrára lesz szükségük egy profinak tűnő online médiacsatorna működtetéséhez.
Hogyan értékesítheti egy influencer a márkáját? Hogy néz ki az együttműködés a gyakorlatban, és miként juthat az influencer a pénzéhez? Tőrös Balázs cikke a HVG Extra Businessből.
Facebook, Instagram és YouTube – ezek a véleményvezérek legismertebb platformjai. Cikkünkben azokat a lehetséges oldalakat mutatjuk be, amelyeken bárki népszerű megmondóemberré válhat némi kreativitással és sok szorgalommal.
A vállalatok és az online befolyásolók közötti, marketingcélú együttműködések egyre népszerűbbek. Mindenki számára meggyőzőbb, ha céges közlemény helyett kedvenc vloggere mutatja be, miért érdemes valamelyik tévécsatornát nézni, vagy miként újíthatja fel a lakását hitelből.
Az énmárka egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából – legalábbis Jeff Bezos, az Amazon alapítója szerint. Cikkünkben három online megmondóembert kérdezünk meg arról, hogyan építik saját brandjüket az online világban.
Vannak olyan iparágak, szituációk és cégtípusok, ahol a sokak által kedvelt online megmondóemberek helyett hatékonyabb a szűkebb területre specializálódott, úgynevezett microinfluencerekre bízni az üzenetek terítését.
A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10-15 évesek fordítják YouTube-csatornák követésére, 22 százalékuk napi 4 óránál többet szán videónézésre – derült ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív influencer kutatásából, melyet a Gemiusszal közösen végeztek. Az influencereket nemcsak nézik, de hatásukra vásárolnak is: minden harmadik fiatal vett már meg vagy próbált ki valamit miattuk.