szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Oroszországban például egy 21 éves lány népszerűsítette az elektromos cigarettájukat.

Felfüggesztette új elektromos cigarettájának közösségimédia-kampányát a Philip Morris, miután a Reuters hírügynökség nyomozása kiderítette, hogy világszerte fiatal, 25 év alatti influenszerek reklámozták a terméket.

View this post on Instagram

Наконец-то у меня появился новый IQOS 3 и я смело могу сказать - «да!» – переменам.������ Во-первых, новый IQOS стал меньше пахнуть, и теперь оставляет меньше запаха на одежде, волосах и руках, а ещё он заряжается на процентов 15 быстрее. Ну и я не смогла обойти стороной тот факт, что при использовании нового IQOS в воздух выделяется пар, в котором уровень вредных веществ в среднем на 90% ниже, чем в дыме. Так что, начала перемены не только с себя, но и с окружающей среды) А ты ещё не перешел на IQOS? Тогда мы идём к вам ������❤️ #IQOSambassador @iqos_ru Не исключает риски. 18+

A post shared by ALINA TAPILINA (@alina_tapilina) on

Az új típusú, IQOS elnevezésű elektromos cigaretta globális médiakampányára egy hónapja bólintott rá az amerikai élelmiszer és gyógyszer engedélyeztetési hivatal (FDA). Az amerikai dohánycég előzetesen azt ígérte, mindent megtesz, hogy a fiatalokat ne bátorítsa a termék használatára, sőt a reklámok látványterveiben is idősebb emberek szerepeltek.

Ehhez képest a kampányban szerződtetett egyik orosz influenszer, Alina Tapilina mindössze 21 éves, de mások sem érték el még a 25 éves kort. Ez azért is különösen kínos, mert a Philip Morris belső szabályzatában is szerepel, hogy nem reklámoznak olyan modellekkel, akik 25 évesnél fiatalabbak, vagy olyan hírességekkel, akik fiatalokat szólítanak meg.

View this post on Instagram

#IQOSThisChangesEverything #IQOSアンバサダー #IQOSJapan . with @iqos_jp . もうすぐ新元号になりますね️❤️ . 新しい時代が始まるのはなんだか、 気持ちがわくわくしますね������ . わたしも新たに気持ちを切り替えて スタートさせた事があるので これからがんばりたいと思います������ . 新しく発売された NIPPON 祝賀モデルのIQOS 3とIQOS 3 MULTIは、 日本をイメージしたボタンとドアカバーが 白と赤の紅白カラーで、とっても可愛いです️������������ . 詳しくはIQOSストア、 公式IQOSのサイトで確認してください。 . ※成人喫煙者向けの本製品には、 リスクがないわけではありません。

A post shared by natsumi (@natsu_772) on

A Reutersnek küldött közleményében a cég azt írta, hogy ugyan nem sértették meg a törvényeket, de ez még nem kifogás arra, hogy saját szabályzatukat és az általuk rögzített elvárásokat nem teljesítették. Ezért belső vizsgálatot indítottak, és az egész világon beszüntették a vitatott kampányt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

A Philip Morris lelőtte a Wrooom-ot

Jövőre már nem lesz Wroom - elmarad a Ferrari szokásos, év eleji csapatépítő sítúrája. Az ok egyszerű: a Philip Morris (az istálló főszponzora) nem ad pénzt a havas magamutogatáshoz.