Külön pénzt kapnak az államtól az egyházi és a nemzetiségi iskolák az energiaárak elugrása miatt
Emellett a kormány a hittantanárok béremelését is külön fizeti.
Emellett a kormány a hittantanárok béremelését is külön fizeti.
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt a rendszerből, és kevés a képzett fiatal.
Hatalmas lángokkal égett egy általános iskola Nagykátán kedden délután. Jelentős károk keletkeztek az épületben, a bent tartózkodókat sikerült időben kimenekíteni.
Oktatási igazolást is le lehet kérni a rendszerből.
Ha minden feltétel adott lenne, akkor a tél három hónapjából a távoktatásra is felkészíthető korosztályok mindössze 27 napot töltenének az iskolában. A kiszivárgott oldal azonban csak egyetlen részlet egy átfogó keretdokumentumból, amiben az intézményeknek marad szabad mozgásterük. A cél viszont egyértelmű: csökkenteni az energiafelhasználást, amennyire csak lehet.
Agyagosszergényben jött létre az ország első öltöző-iskolája.
Az intézménybe nagyjából száz hátrányos helyzetű diák járt, többségük mélyszegénységben élő családok gyermeke.
A Bethlen István Közgazdasági és Közigazgatási Technikum diákjainak egy másik épületbe kell átjárniuk a fűtési szezon alatt, mert ha csak lejjebb csavarták volna a fűtést, az nem eredményezett volna elég spórolást.
Általános iskolákban és gimnáziumokban is sztrájkolni kezdenek, egyre több helyen hirdetnek legalább részleges munkabeszüntetést.
Egyre több helyen vállalnak szolidaritást a szerdán elbocsátott nyolc pedagógussal.
Hét gyermeket kellett kórházba vinni az egyik kecskeméti iskolából, miután ismeretlen, irritáló gáz okozott náluk tüneteket.
Egyre több a segítségre szoruló gyerek, egyre kevesebb a szakember.
Több mint két tucat iskola csatlakozott a hétfőn indult újabb polgári engedetlenséghez.
„Mi sem akarunk csendben maradni, és még évekig, évtizedekig úgy tenni, mintha jól működne az oktatás! A csend nem rend!” – írták Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium tanárai.
Azt tudjuk, hogy a felnőttkori lelki problémák sok szálon kötődnek a gyerekkorhoz – de vajon hogyan jelennek meg a „fiússág” frusztrációi a felnőtt férfiak mentális helyzetében? Katonadolog című sorozatunkban a férfi mentális egészség mítoszait igyekszünk eloszlatni, a második részben Polányi Viktória tanácsadó szakpszichológussal beszélgettünk arról, hogyan kell tudatosan (fiú)gyermeket nevelni, hogy belőlük beilleszkedni tudó, mégis önazonos, egészséges felnőttek legyenek.
Tanítás nélküli munkanapokat tartanak az iskolákban.
Az iskolában a tanórák hosszát is korlátozták a fűtés miatt.
A pedagógusok szerdán elbocsátott kollégáikkal is szolidaritást vállalnak.
A lassan végletesen szegregált magyar iskolarendszer radikális újragondolásra szorul – véli Lénárd Sándor, ELTE PPK Neveléstudományi Intézet egyetemi docense, aki szerint a pedagógusképzés nem érhet véget a diploma megszerzéssel.
A BM szerint nem igaz, hogy kormány újabb iskolai szünetek bevezetését tervezi a téli időszak alatt a megemelt rezsi miatt. A tanári csoportokban terjedő és a hvg.hu-hoz is eljuttatott dokumentum alapján szinte alig jártak volna iskolába télen a diákok.