#iskola






"Más fegyverem nem volt, hogy csillapítsam a tornatanár gúnyolódó megjegyzéseit"

A múlt héten – a készségtárgyak értékeléséről szóló cikkünk kapcsán – arra kértük olvasóinkat, hogy írják meg nekünk, milyen élményeik vannak a rajz-, a testnevelés- és az énekórákkal kapcsolatban. A levelek alátámasztják az általunk leírtakat: a „tesiterror” pedagógusfüggő. Volt, aki csonttörésekről számolt be, de volt, aki hálával gondol vissza tanáraira.

Czeglédi Fanni



#tesiterror, #rajzterror, #enekterror: az életöröm ma szinte szitokszó az iskolában

A testnevelésórák vagy a többi készségtárgy értékelésével kapcsolatos viták arra is felhívják a figyelmet, ami a többi tantárgynál is alapvetően fontos lenne: hogy a gyerekek közel sem egyformák. A tesiterror pedig leginkább pedagógusfüggő: egy jó tornatanár nem alázza meg a gyerekeket, ha nem tud kötélre mászni, inkább biztatja, hogy lehet belőle kiváló súlylökő.

Czeglédi Fanni

Vekerdy: Nemzetpusztító a magyar oktatás

A következő 60 évben kritikus gondolkodásra és kreativitásra van szüksége a munkavállalókra. A magyar iskola ezeket gyűlöli és irtja. A zsúfolt tananyag értelmetlen, ha le is nyomják a gyerekek torkán, azt gyorsan elfelejtik.

hvg.hu



Miért fontosabb a retektermesztés, mint hogy tudja a gyerek, mit tegyen, ha depressziós?

Senki ne kaphasson érettségit Magyarországon, ha nem tanult pszichológiát – véli Reményik Ildikó tanácsadó szakpszichológus, aki a Budavári Önkormányzat szocialista képviselője is, a Kulturális, Oktatási és Sportbizottság elnöke. A hazai iskolai egészségfejlesztő programokat hiányosnak látja, amelyikben pedig van pszichológiai rész, abban nem jutnak el addig. Miközben előremutató külföldi és itthoni példák is vannak arra, hogy az ilyen képzés eredményes. Interjú.

Széplaki Nóra