#kampány

A sok százmilliós kérdés: felveheti az ellenzék a versenyt a kormánypropagandával a Facebookon?
 

A sok százmilliós kérdés: felveheti az ellenzék a versenyt a kormánypropagandával a Facebookon?

Most egyeztetnek az ellenzéki pártok arról, hogyan lehetne a Fidesz kampánymódszerét lemásolni úgy, hogy az mindenben szabályos legyen. Csakhogy a Fidesz módszere mögött rengeteg pénz is van: csak a Megafon 600 millióból hirdet a Facebookon, az ellenzék egy jóval szerényebb büdzséből veheti fel a versenyt. Kikre támaszkodhat? Honnan lesz pénze? Bige Lászlótól, aki "nem foglalkozik a politikával"? Ennek jártunk utána.

Windisch Judit Windisch Judit


Mazsihisz: Hagyják ki a zsidókat a kampányból!
 

Mazsihisz: Hagyják ki a zsidókat a kampányból!

Levélben kéri a politikai szereplőket a Mazsihisz arra, hogy hagyják ki a kampányból a zsidóságot. Korábban Márki-Zay Péter beszélt a Fideszben politizáló zsidókról, az antiszemitizmus vádját viszont visszautasította.

hvg.hu hvg.hu








A kérdésben Bárdos András vendége Márki-Zay Péter: Fél kézzel állítottam meg a melegek elleni kampányt
 

A kérdésben Bárdos András vendége Márki-Zay Péter: Fél kézzel állítottam meg a melegek elleni kampányt

Ugyan az 1 milliós nyomravezetői díj fékezi, de „biztos, hogy csalni is fognak” – vetíti előre az ellenzék miniszterelnök-jelöltje az „erkölcsileg illegitim, de törvényeknek megfelelő” választást. A beszélgetésből kiderül, mi értelme Orbán Gáspár emlegetésének, robbantanak-e bombát az amerikaiak, hol munkálkodnak az ellenzék árulói, és hogy eljöhet-e a pillanat, amikor „simán kizárnak minket az Unióból”.

hvg360 hvg360





Ron Werber az ellenzéknek: „Az isten szerelmére, arról győzzétek meg az embereket, hogy győzni tudtok”
 

Ron Werber az ellenzéknek: „Az isten szerelmére, arról győzzétek meg az embereket, hogy győzni tudtok”

Az ellenzéki összefogásnak egyetlen feladata van: a hangzatos üzenetek helyett a tömegmobilizációra fókuszálni, és nem félreértelmezett felméréseken rugózni – mondja Ron Werber izraeli kampányszakember és kommunikációs stratéga, aki a 2000-es és 2010-es években a magyar baloldalon több ízben is dolgozott, többek között Medgyessy Péter 2002-es kampányát is ő vezette. Werber szerint a kormány jelenlegi üzenetei arról terelik el a figyelmet, hogy az igazi népszavazás az áprilisi választás lesz arról, hogy akar-e a magyar társadalom politikai változást – azonban az ellenzék fel sem teheti ezt a kérdést, ha a saját népszavazási kampányára, valamint a nyilvános tetszelgésre fókuszál mindenhova elérő személyes jelenlét és a helyi jelöltek támogatása helyett.

Nagy Iván László Nagy Iván László