#kereskedelem





Nem mindegy, milyen tojást eszel!
 

Nem mindegy, milyen tojást eszel!

Csak alternatív-, ökológiai- és szabadtartásból származó tojást kínál 2024. január végétől négy fővárosi SPAR-üzlet, ketreces tartásból származó termékeket viszont nem. Utóbbiakat eddig is fokozatosan vezette ki a piacról a vállalat, összhangban azokkal az uniós törekvésekkel, amelyek végleg megszüntetnék a ketreces állattartás lehetőségét a tagállamokban.

SPAR SPAR



Rendelt már valaha online utánvéttel, de nem vette át? Eddig megúszta, de hamarosan számolhat a következményekkel
 

Rendelt már valaha online utánvéttel, de nem vette át? Eddig megúszta, de hamarosan számolhat a következményekkel

Ki vágyból, ki ügyeskedésből, ki bosszúból rendel utánvéttel árut úgy, hogy esze ágában sincs átvenni. Ezzel meglepően nagy veszteség jelentkezik a webshopoknál, amelyek minden garast megfognának, különösen most, a növekvő költségek és a csökkenő forgalom mellett. A szakmai szervezet speciális szoftverrel kísérletezik, de senkinek sem kell súlyos következményektől tartania: legfeljebb kimarad egy-két körből.





Nem hagyják kárba veszni az élelmiszert a magyarországi multi élelmiszerláncok
 

Nem hagyják kárba veszni az élelmiszert a magyarországi multi élelmiszerláncok

Nem csupán az infláció, hanem az élelmiszer-hulladék ellen is számos eszközzel harcolnak a hazánkban jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők. A veszteséget automatizált rendelési rendszerekkel csökkentik minimálisra, a nap végén az üzletekben megmaradt és fogyasztásra alkalmas élelmiszer pedig kedvezményes áron a vásárlókhoz, illetve adományként a rászorulókhoz jut el. A multi áruházláncok a hulladék mennyiségének nyomon követésével, valamint szemléletformáló jó gyakorlatokkal egymást és a lakosságot is ösztönzik arra, hogy minél kevesebb feleslegesen kidobott étel végezze a kukában.

BrandLab BrandLab

Aktívan karolják fel a szakmai oktatást a nemzetközi élelmiszerláncok
 

Aktívan karolják fel a szakmai oktatást a nemzetközi élelmiszerláncok

Az élelmiszer-kereskedelemben dolgozók nagy része számára már egy ideje nem kötelező a szakképesítés megszerzése, a Magyarországon működő multi kiskereskedők ezért saját maguk képzik közel 50 ezer kollégájukat, hogy minél magasabb színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. A nemzetközi áruházláncok a bolti munkatársaiknak folyamatos szakmai fejlődést biztosítanak, emellett az utánpótlás-nevelésre is kiemelt figyelmet fordítanak.

BrandLab BrandLab

Egyedülálló szolgáltatásokat vezettek be a multi élelmiszerláncok Magyarországon
 

Egyedülálló szolgáltatásokat vezettek be a multi élelmiszerláncok Magyarországon

A kiskereskedelmi láncok nyitották meg hazánkban az első hipermarketet és az első benzinkúton üzemelő „mini közértet”. Nekik is köszönhetjük az online élelmiszer-vásárlás kényelmét, és hogy az önkiszolgáló kasszáknál nagyon gyorsan fizethetünk. A Magyarországon működő nemzetközi élelmiszer-kereskedőknél folyamatosak a fejlesztések és beruházások: karbantartják és felújítják üzleteiket az energiahatékony működést és fenntarthatóságot szem előtt tartva, újabb és újabb termékeket, szolgáltatásokat és programokat vezetnek be, hogy vásárlóiknak mindig a legjobbat tudják nyújtani.

BrandLab BrandLab

Túlélési stratégiák: így próbál menekülni a középosztály az infláció elől, ha bútort, telefont vagy autót vesz
 

Túlélési stratégiák: így próbál menekülni a középosztály az infláció elől, ha bútort, telefont vagy autót vesz

Nem csak az élelmiszerboltokat érte utol a spórolás: a bútor- és műszakicikk-üzletek kasszáinál kevesebb pénzt hagynak ott az emberek, mint tavaly ilyenkor, az autók piacán pedig drámaian látszik, hogyan szakadt ketté a magyar társadalom az anyagi lehetőségek mentén. Egy fontos különbség azért van az ételekhez képest, az ilyen, drágább termékek vásárlásánál nem a legolcsóbb árkategóriákba menekülnek sokan az infláció elől, inkább elhalasztják a vásárlást.