Hogyan védd ki a főnök támadását?
A dolgozó önbizalma, lelkesedése jócskán megcsappan, ha a főnök kifejti, nem elégedett munkájával vagy egyszerűen csak hangot ad nemtetszésének. Hogyan reagálj a kritikára, ha felettesedtől érkezik? Tippek.
A dolgozó önbizalma, lelkesedése jócskán megcsappan, ha a főnök kifejti, nem elégedett munkájával vagy egyszerűen csak hangot ad nemtetszésének. Hogyan reagálj a kritikára, ha felettesedtől érkezik? Tippek.
Ha csupán Bartóknak a férfi–nő viszonnyal kapcsolatos személyes komplexusa tükröződne A kékszakállú herceg vára című operájában, akár könnyen napirendre is térhetnénk a különböző interpretációs kísérletek, köztük a Magyar Állami Operaház mostani duplaelőadása fölött. Ám az alkotás egyetemes érvényű. Kroó György valószínűleg örülne, ha látná: a jelen cáfolja több mint harminc évvel ezelőtti borúját, A kékszakállú mára „slágeropera” lett.
A pornográfia célja az aktus bemutatása, hangsúly a (nemi) szerveken. A pornográfiának nem célja a szépség ábrázolása, esztétikai minősége (közvetlenül) nincs, nem bír fennkölt tartalommal – az, aminek látszik. - A Műértő kritikusa a MODEM kiállításán járt.
Nem volt szüksége ráncfelvarrásra, sem kollagénes kezelésre a 125. születésnapjára díszbe öltözött Magyar Állami – lány korában Királyi – Operaháznak. A „hölgy” két estén fogadta hívei hódolatát, és elégedett lehet: bár torta nem volt, az ünneplésnek megadták a módját.
A Világsztárok a Millenárison sorozat egyik legsikeresebb koncertjét adta nemrégiben a Modern Art Orchestrával nemhogy kiegészült, de több tekintetben önmagán is túlnőtt DePhazz, a trip-hop, lounge, downtempo és más, kettőhússzal működő műfajok egyik legnépszerűbb európai képviselője. Egyféleképp lehetett volna csak fokozni a hangulatot ezen az estén: a székek mellőzésével.
Amint tavaly, idén is a serdületlen publikumnak igyekezett a kedvében járni a Magyar Állami Operaház. Jövendő közönségüknek ajánlották az évadot kezdő premiert, az előző évben Ránki György Pomádé király új ruhája, most Benjamin Britten A kis kéményseprő című operáját.
Igazi öröm hazatérni Magyarországra – mondta a koncert elején Paul McCandless, az Oregon fúvósa. Ám nemcsak ezzel a hízelgő gesztussal bűvölte el az A38 Hajó közönségét a kortárs kamarajazz elmúlt évtizedeinek egyik leginkább kimagasló formációja: azt a tiszta zenei spirituszt, amely stílusuknak több mint harmincöt éve védjegye, most újra képesek voltak megidézni.
Valójában mindegy, hogy Henry Purcell 320 esztendővel ezelőtt kelt műve, a Dido és Aeneas mi célból készült: hódolat gyanánt II. Mária királynőnek, esetleg játékos pedagógiai munkának Jodias Priest iskolájának leánykái számára. Az első igazán brit opera varázslatosan üde ma is. Sopronban a világhírű New London Consort előadásában élvezhettük frissességét.
A Gramofon Zenekritikai Műhely kritikusa a magyar karmesterek doyenjének koncertjén járt – lehet, hogy az utolsón. Lukács Ervinnek a kisujjában van a zene, bámulatos tapasztalat és tudás érződik minden mozdulata mögött. De garancia-e a nagy tapasztalat a magas színvonalú zenélésre?
Nem akármilyen programot tűzött műsorára idén a Bartók+… Miskolci Nemzetközi Operafesztivál: Bartók Béla színpadi művei mellett a bécsi klasszikus mesterek és az új bécsi iskola alkotásaival találkozhatott a közönség. - Kritikusunknak tetszett a miskolci felhozatal.
Arnold Schönberg Mózes és Áron című alkotásának két ősbemutatója is ismert: az 1954-es hamburgi koncertszerű és az 1957-es zürichi szcenírozott. Azóta legalább hatvan premiert ért meg, a nemzetközi opera- és fesztiválközpontokban rendszeresen színre kerül.
A hazai operajátszásról sokszor megjegyeztük: nem tesz jót a "zászlóshajó" Magyar Állami Operaháznak, hogy alig van alternatívája. Egyszemélyes mezőnyben elsőnek lenni nem kunszt, ugyanakkor túl sok kötelezettséget ró a delikvensre. Nos, az Ybl-palotához képest bolhányi méretű, ferencvárosi Sanyi és Aranka Színház (SASZ) olyan kezdeményezés, amely sikerével frissességre serkenthet.
Lassan befejeződik a kőszínházi évad, elkészülhetnek az első számadások. A Magyar Állami Operaház mérlegéből a „tartozik” oldalon lekerült Verdi A szicíliai vecsernye című operája. Hogy a „követel” oldalon ott volt-e valaha, arról nem vagyok meggyőződve.
A külsőre Putyin-ra emlékeztető észt dirigens esete a Menuhinra hasonlító német hegedűssel? Félre a tréfát: annál is inkább, mivel a hasonlóság nem puszta látszat. Paavo Järvi erős kezű vezető, a szimpatikus Christian Tetzlaff muzsikálásának pedig fő jellegzetessége a mélység.
Hogyan is szokták ezt mondani? Régi adósságot törlesztenek a kötet kiadói. És valóban. A “rock and roll writing”, azaz az újságírás és az irodalmi esszé határterületein mozgó, rockzenéről szóló, vagy az által ihletett írás nálunk hiánycikket képez.
Kozma Orsi egész pályáját végigkíséri az a kettősség, hogy miközben saját tehetsége által, saját jogán vívta ki a szakmai tiszteletet – mint az egyik legsokoldalúbb énekesnőnk –, valójában mintha mindig is csapatjátékos szeretett volna lenni.
Ed Neumeister, az Amerikában élő híres osztrák trombonos volt a Kodolányi Jazzverseny zsűri-zenekarának szólistája a május 11-i gálán, Siófokon. Így magas mércéhez kellett igazodniuk a győztes együtteseknek. Vajon megugrották?
Befejeződött a Magyar Állami Operaház Májusünnepe; elkészíthető az első mérleg. A startnál nagy lendületet vett a dalszínház: egy igazi világsztárral és egy jól sikerült premierrel indította útjára a sorozatot. Csak így tovább?
A Májusünnep fesztivál reprezentatív eseményeként végre sor került Händel Xerxes című operájának bemutatójára a Magyar Állami Operaházban. Az öröm teljes: olyan előadásra válthat jegyet a publikum, amely egyszerre szórakoztató, magasrendű és tűpontos – e fogalmak nem zárják ki egymást.
A Szimfonikus körkép elnevezésű hangversenysorozat legutóbbi koncertjén a Magyar Telekom Szimfonikus Zenekar vendégkarmesterrel és külföldi „sztárszólistával” lépett fel. Az est karakterét az egyoldalú program és a sokféleség látszatát keltő, ám mégis egyoldalúnak mutatkozó sztár határozta meg.