Matematikával folytatódik az érettségi
A hétfői magyarhoz hasonlóan matekból is idén először vizsgáznak az új Nemzeti alaptanterv alapján a tanulók.
A hétfői magyarhoz hasonlóan matekból is idén először vizsgáznak az új Nemzeti alaptanterv alapján a tanulók.
Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.
Ha szeretné, hogy jó legyen a gyermeke matematikából, minél több számalapú társasjátékot játsszon vele – sugallja chilei kutatók eredménye, amely 19, a témába vágó tanulmány átfogó áttekintésén alapul.
Erdős Pál több évtizedes geometriai sejtését igazolták az ELKH Rényi-intézet, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) matematikusai.
Százalékszámítás, koordinátageometria, kétismeretlenes egyenlet is a feladatok között.
A matematikatanítást támogató társasjátékot fejlesztett ki a Pécsi Tudományegyetem (PTE), együttműködve a játékpiacon meghatározó Piatnikkal.
Száztíz éve, 1913. március 26-án született Erdős Pál, a múlt század egyik legjelentősebb és legnagyobb hatású matematikusa, akit alig 20 évesen már „budapesti varázslónak” neveztek.
Hogyan kell a matematikát tanítani? – ezt vitatja meg júliusban Budapesten mintegy ezer tanár a világ minden részéről, a konferencia magyar főszervezőjétől mi már most megkérdeztük ezt. Csapodi Csaba szerint érdekes kísérlet lenne, ha a matek tanterv összeállításában részt vehetnének nem matektanárok is. Miért mumustárgy a matek? Mi várható a mesterséges intelligencia elterjedésével az iskolákban? Mire jó a másodfokú egyenlet? Interjú.
A vizsgázók remélhetőleg jók valószínűségszámításból és a mértani sorozatokból is, nem beszélve a térgeometriáról.
Perceken át elemezték az M1-en, hogy az 561 ezer kevesebb az 552 ezernél.
Ma van a Pí-nap, ugyanis március 14-e a matematika egyik leghíresebb számának, a π (pí) számnak (ami két tizedesig: 3.14) a hivatalos ünnepe. Sőt, 2019 óta ez a Matematika világnapja is, amit immár néhány magyar iskola is komolyan vesz, és fesztivált csap matekversennyel, Pí-verssel, Pí-zzával és pí-tével.
Az ELTE matematika alapszakának végzett diákja nyerte a 28. International Mathematics Competition for University Students (IMC) elnevezésű, kifejezetten egyetemisták számára megrendezett nemzetközi versenyt – közölte az oktatási intézmény. Gáspár Attila 590 diák közül végzett az első helyen és egyedüliként vehette át a verseny kiemelt első díját, a Grand Grand First Prize-t.
Nem az iskola, hanem a szülői hatás játssza a döntő szerepet a gyerek sikeres általános iskolai matematikatanulásában – állapította meg a Sussexi Egyetem friss kutatása. A tudósok szerint a kisdiák matematikai sikerének sokkal erősebb előrejelzői a szülők saját tanulmányai és a gyerekkel kialakított kapcsolatuk, mint a gyereknek az iskolához vagy egyes tanárokhoz fűződő érzései.
Több mint 15 ezer ember mozgatnak meg éves szinten a Medve Szabadtéri Matekverseny szervezői, akik most egy otthonról játszható online kalandjátékot indítanak, nem csak gyerekeknek. A szombati versenyre nincs létszámlimit, több ezer érdeklődőt várnak.
A Microsoft áll a Math Solver nevű új app mögött, amely a mesterséges intelligencia segítségével oldja meg a bonyolult matekegyenleteket. Az app el is magyarázza, mit és hogyan kell csinálni.
Egy látszólag egyszerű matekfeladvány igazi kommentháborút indított az interneten, mert többek saját igazukhoz ragaszkodnak.
Az egyenlet elrontott megoldása hamar körbejárt a közösségi médiában, Albin Kurti utólag korrigálta a tévedését.
Az nem derült ki egyelőre a kormányhatározatból, hogy Csák János mennyit költhet a rendezvényre.
Dennis Parnell Sullivan amerikai matematikus kapta idén az Abel-díjat a topológia, különösen a káoszelmélet kutatása terén végzett munkájáért – jelentette be szerdán a norvég tudományos akadémia.
Nincs különbség a lányok és a fiúk agyfejlődése között, így a matematikai képességeknél sem érzékelhetők eltérések amerikai kutatók szerint.