Majdnem egy év után sem tudni, miért ütközött két metró a Pillangó utcánál
2016 decemberében történt a baleset, kilenc utas zúzódásokat, végtagsérüléseket szenvedett.
2016 decemberében történt a baleset, kilenc utas zúzódásokat, végtagsérüléseket szenvedett.
Várhatóan meghosszabbítják a nyomozás határidejét a tavaly decemberi Pillangó utcai metróbaleset ügyében – válaszolta Polt Péter legfőbb ügyész egy parlamenti kérdésre augusztus elején.
Kipróbáltuk, milyen a 2-es metrón utazni a decemberi baleset óta, és csigatempót, ritkább követést, állandó zsúfoltságot tapasztaltunk. Ahol lehet, már a Futár utazástervező sem ajánlja a metró használatát, akik pedig az Örs vezér terén átszállni készülnek, aggódhatnak, hogy buszuk vajon bevárja-e a később érkező metrót.
Célegyenesben a 10 ezer forintos utalványok ügye, vészfékezés után csattant két metró, és van, ahol az év minden napján karácsony van. Emlékszik a hét híreire? Tesztelje memóriáját!
A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén azt mondta, csak a metróbaleset vizsgálata után szabad véleményt mondani.
Házkutatást tartottak a VS.hu szerint a rendőrök a 2-es metró járműtelepén. A BKV elnök-vezérigazgatója közben arról beszélt, nem bújnak ki a felelősség alól.
Egy oszlop mellett ült a szerelvényen a hétfő reggeli metróbaleset egyik sérültje, aki kettős bordatöréssel került kórházba. A rendőrök már felkeresték, tanúként hallgatták ki – írja az Index.
Vitézy Dávid, a volt BKK-vezér a Facebookon jelezte, mit kellene üzenni a metróbalesetben megsérült embereknek.
Nyolc hónapja történt a baleset, de még mindig vizsgálják, mi okozta.
Vizsgáltak, meghallgattak, kiértékeltek, beszereztek, futáspróbát végeztek, egyeztettek, de eredmény még nincs.
Annyira lassú, hogy gyalog is gyorsabban odaérnék az Örsre! – fakadnak ki rendszeresen a 2-es metró utasai azóta, hogy a vonal három állomása között sebességkorlátozást rendeltek el. És lehet, hogy igazuk van.
Az elmúlt napok sajnálatos metróeseményeire máris megszületett a nép válasza az interneten. Sorsolás minden hétköznap reggel 8-kor.
A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet
A Metróért Egyesület szerint régóta nem működik megbízhatóan a szerelvények csúszásgátlója a 2-es vonalon, erről levélben tájékoztatták is a főpolgármestert. Az egyesület szerint meg kellett volna növelni a szerelvények legkisebb követési távolságát. A BKV vezérigazgatója időközben cáfolta korábbi nyilatkozatukat, miszerint az időjárás okozta a balesetet, most már emberi mulasztásról beszélnek.
A BKV szerint a 2-es vonalon üzemelő Alstom szerelvények csúszásvédelme az elvárt műszaki paramétereknek megfelelően működik, kialakítása a jogszabályoknak és a műszaki előírásokban leírtaknak megfelel.
Összeszedte a Péncentrum.hu, számíthatnak-e kártérítésre a hétfői metróbaleset sérültjei, és ha igen, akkor milyen eljárási procedúra során.
Hétfő reggel utolérte egymást és összekoccant két utasokat szállító metrószerelvény a Pillangó utcánál a Déli pályaudvar irányába. A balesetben tízen megsérültek, egy idős nőt például kettős bordatöréssel szállítottak kórházba. Budapest főpolgármestere szerint találgatások helyett meg kell várni a vizsgálatok végét, mert még nem tudni, mi okozta a balesetet.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) helyszíni szemléjének megállapításai szerint a hétfői metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein. A BKV a téli időjárást hibáztatja, és a korábbi információkkal szemben már csak nyolc könnyebb sérültről tud.
Várhatóan kedd reggeltől jár újra teljes vonalon a 2-es metró, a Pillangó utcai baleset pontos okát vizsgálják - mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a helyszínen.