300-400 buszsofőrt keres a BKV, új buszokat is vesz a metró miatt
A 3-as metró kocsijainak jövőre kezdődő felújítása miatt 150 csuklós buszt kell beszerezni, és akár több száz új buszvezetőre is szüksége lehet a BKV-nak – írta a Világgazdaság.
A 3-as metró kocsijainak jövőre kezdődő felújítása miatt 150 csuklós buszt kell beszerezni, és akár több száz új buszvezetőre is szüksége lehet a BKV-nak – írta a Világgazdaság.
Úgy felgyorsítják a fővárosi beruházásokat, hogy egy hét múlva már aláírhassanak a 3-as metró felújítására pályázó orosz tendergyőztessel – írja a Magyar Nemzet.
A Népszabadság meg nem erősített információi szerint a BKV fontolgatja az észtek metrófelújítási pályázatának érvénytelenítését, mert abban túl alacsony ár szerepel. A másik pályázatban, az oroszokéban az észtekénél 10 százalékkal magasabb ár szerepel. A Figyelő közben azt írja, hogy a becsült költségek alapján elgondolkodtató, miért nem hirdettek egy tendert a 3-as metró kocsijainak felújítására, és egyet új járművek beszerzésére.
Folytatódik a síncsere a 3-as metró vonalán, így június végéig hétvégenként pótlóbuszok közlekednek más és más szakaszokon.
A síncserével már megkezdődött a 3-as metró felújítása, a járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítására pedig kiírták a közbeszerzési eljárást - közölte a BKV csütörtökön.
Nem szerepel a 3-as metró és a kisföldalatti felújítása a 2014-2020-as uniós projektlistán, amely az elkövetkező hét év meghatározó közlekedési fejlesztéseit tartalmazza. Pedig a kormány uniós pénzekből költött a projektek előkészítésére. A KEOP-támogatásokból jut viszont több vasúti fejlesztésre és a Szeged-Hódmezővásárhely villamosvonal kialakítására. Visszaköszön a nyári Tarlós-Lázár csörte.
Aki a hétvégén például a Kálvin tértől menne a Gyöngyösi utcához, annak kétszer is át kell szállnia. A Deák tér és a Lehel tér között cserélik a síneket a két elkövetkező hétvégén.
A kérdést az LMP fővárosi politikusa tette fel. Szerinte Oroszország érdekelt a 3-as metró felújításában, miközben Tarlós István kijelentette, hogy ez egy mindenki számára nyitott közbeszerzés lesz.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írásos feljegyzést kér Vida Ildikótól a Népszabadság által szombaton megírt ügyben, amely szerint a NAV elnöke egy fantom betéti társaság kültagja volt a cég 2011-es kényszertörléséig. Varga arról is beszélt az ATV-nek adott interjúban, hogy az állam 60 milliárd forintért vállal közösséget a 3-as metró felújítására.
A 3-as metró rekonstrukciójára kiírt tenderen vesztes konzorcium francia tagjának anyaországi adóigazolására kíváncsi a Miniszterelnökség, ezért hiába van tendergyőztes, Budapest hetek óta arra vár, hogy ez meglegyen – írja az Index. A fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkárság szerint a BKK döntött úgy, hogy vár a hiánypótlásra és addig nem hirdet eredményt.
Hosszan sorolja közleményében Tarlós István főpolgármester és közlekedési tanácsnoka, Wintermantel Zsolt, hogy mit mulasztott el és miket hibázott az MSZP a metrófelújításokkal és -építésekkel kapcsolatban. Az MSZP budapesti elnöke pénteken beszélt arról, hogy a 3-as metró "végstádiumba került", felújítása nem tűr halasztást.
428 csuklós buszt kellene forgalomba állítani az óránként 22 ezer utas elszállításához, ha Tarlós István tényleg leállítaná a 3-as metrót – számolta ki a HVG.
Tarlós István főpolgármester a Vs.hu-nak adott interjújában azt mondta: biztosan lesz legalább egy, vagy kettő költségvetés-módosítás Budapesten, a 3-as metrót pedig már 15 évvel ezelőtt fel kellett volna újítani, és ha ez nem történik meg, ő le fogja állítani, bármekkora "politikai skandallummal" is járna egy ilyen lépés.
Németh Lászlóné fejlesztési miniszter javaslatára kikristályosodott a kormányálláspont a 3-as metró felújításáról, amely szerint nem cseréről, hanem a szovjet gyártmányú és már kritikus műszaki állapotban lévő metrószerelvények, azaz 220 kocsi felújításáról lehet szó – olvasható a Népszabadság pénteki számában.
Három pályázó jelentkezett az M3-as metróvonal rekonstrukciójának tervezésére, legkorábban másfél-két hónap múlva hirdethetnek eredményt – írja keddi számában a Népszabadság.
A héten több kisebb műszaki probléma is történt a 3-as metrón, hétfő este az egyik szerelvény percekig állt az alagútban, kedd reggel pedig a Ferenciek terénél volt füst, ezért rövid ideig pótlóbuszok jártak a vonalon – idézte fel az MR1-Kossuth Rádió. A 3-as metró felújítására már kiírták a tendert, az egyik legnagyobb fővárosi rekonstrukciós munka 2016-ban kezdődhet.
Idén 500 millió forintot biztosít a főváros a 3-as metró infrastruktúrájának javítására, ebből egyebek mellett 600 méter hosszan kicserélik a legrosszabb állapotú vágányokat - jelentette be Tarlós István főpolgármester hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.