Már tárgyal a főváros és az Alstom
Megkezdődött az egyeztetés kedden a főváros vezetése, a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint az Alstom cég között a Budapestre szállítandó új metrószerelvényekről.
Megkezdődött az egyeztetés kedden a főváros vezetése, a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint az Alstom cég között a Budapestre szállítandó új metrószerelvényekről.
Az esélyegyenlőség biztosítása érdekében olyan lámpákat szerelnek a metrókra, amelyek az ajtók záródására figyelmeztetik az utasokat - közölte a BKV.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a metrókocsik gyártójával, a francia Alstommal kapcsolatban felmerült problémák és késedelmek miatt váltani szükséges, új, a korábbitól eltérő tartalmú beszerzést kell lefolytatni.
Átutalták az érintett bankok a BKV számlájára a metrószerelvények bankgaranciájának összegét, mintegy 30 milliárd forintot - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szerdán.
A Bayerische Landesbank már át is utalt 21 milliárd forintot a BKV számlájára a metrószerelvények bankgaranciájának összegéből - közölte Tarlós István főpolgármester az MTI-vel.
Tarlós István főpolgármester megállapodna a francia Alstom vezetőjével a metrókocsikkal kapcsolatos vitás kérdésekről - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a BKK vezérigazgatója. A fővárosi ellenzék viszont már csak egy halvány esélyt lát a megállapodásra.
Még egy lehetősége van az Alstomnak, függetlenül attól, hogy a hét közepén francia bíróság dönt a felmondott metrókocsi-szerződés bankgaranciája ügyében. Tarlós István főpolgármester Budapestre hívta a cég vezetőjét, akinek három tárgyalási időpontot ajánlott fel - számolt be a Magyar Nemzet hétfőn.
A napokban kivonták a forgalomból a legveszélyeztetettebb 43 metrókocsit a 2-es és 3-as vonalról. A főpolgármester szerint elképzelhető az a megoldás is, hogy a csehektől vagy az oroszoktól veszünk használt, de még használható metrókocsikat.
Tarlós István főpolgármester még május elején jelentette be a súlyos metrótüzet követő sajtótájékoztatóján, hogy idén összesen 3,5 milliárd forint jut a 2-es metró felújítására. Az helyzet azóta annyit változott, hogy kivontak a forgalomból 43 metrókocsit és döntöttek műszaki átvizsgálásukról - írja az fn.hu.
A BKV-nak 154 "lejárt szavatosságú" metrókocsija van, de a magyar szabályok műszaki állapothoz és nem életkorhoz kötik a forgalomban való részvételt. A pontos műszaki állapotról viszont nincs információja a fővárosnak.
Negyvenhárom metrókocsit von ki hétfő reggelig a 2-es és 3-as metró forgalmából a főváros, mert potenciális balesetveszélyt jelenthetnek - közölte Tarlós István pénteken egy más témában tartott sajtótájékoztatón.
A BKV próbálja megakadályozni, hogy megismétlődjön a néhány héttel ezelőtti baleset, amikor is a Forgách utca és az Árpád híd közti alagútban kiégett egy metrókocsi.
Az Alstom nem kíván állásfoglalást tenni a versailles-i bíróság döntéséig, azaz június 8-ig, a perrel kapcsolatban azonban közleményében továbbra is hangsúlyozza: jogtalan, hogy a BKV megpróbálta lehívni a metrókocsi-szerződésben foglalt teljesítési garanciát.
Érdekes „építészeti” program dokumentátorának szegődött egy fotóriporter: forgalomból kiszuperált metrószerelvények Atlanti-óceánba való elsüllyesztését fényképezte. Vajon miként hasznosíthatók a kiöregedett kocsik az óceáni öko-architektúrában?
A Delaware állam és Dél-Karolina között húzódó szakaszon az 1600-as évek óta készítenek mesterséges menedékeket a tengeri élővilág számára. A Metropolitan Transit Authority újrahasznosítási programja révén ez a folyamat most teljesen új, kicsit megdöbbentő, kicsit szívszorító, de lenyűgöző szakaszába lépett - olvasható a Design Pumpa blogon.
Két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon.
Az Alstom a rendszert egy független francia vasúti vizsgálószervezettel, a Certiferrel vizsgáltatta be.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomozást rendelt el a BKV és az Alstom közötti, a metrókocsik gyártására és leszállítására kötött szerződéssel kapcsolatban - erősítette meg a Hír TV információját az MTI-nek Horváth Katalin Fanni, a BRFK szóvivője.
A Blikk utánajárt, mi tud még elromlani a Matuzsálem járművekben, és meddig húzhatják még komoly baleset nélkül a roncstelepre való szerelvények.
Egy francia államügyész, Marie-Aimée Gaspari az Alstom álláspontja mellett érvelt a nanterre-i bíróságon, ahol a bankgarancia lehívásáról tárgyaltak az elmúlt év decemberében - írja az Index.